آئین تقدیر از ماما و مراقبان سلامت نمونه در شهرستان بجنورد برگزار شد

۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ۱۴:۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۴۷۵۴۸۱
آئین تقدیر از ماما و مراقبان سلامت نمونه در شهرستان بجنورد برگزار شد
آیین گرامیداشت روز جهانی ماما و روز جهانی بهداشت در شهرستان بجنورد، با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نماینده مردم ۵ شهرستان استان در مجلس، سرپرست مرکز بهداشت بجنورد و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، ماماها و کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سیدمحمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در این مراسم، اظهار داشت: ماماها فرشتگان سلامت جامعه هستند و آرامش را در سخت‌ترین شرایط برای یک مادر فراهم می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماما سلامت دو انسان را به صورت همزمان تأمین می‌کند، گفت: مامایی بیش از آنکه شغل باشد، یک هنر است؛ امروزه عملکرد یک ماما روند طولانی را در بر می گیرد لذا باید ممنون واقعی ماماها باشیم.

وی در ادامه به تشریح مولفه‌های قدرت یک جامعه پرداخت و افزود: سیاست خارجی، فرهنگ مردم، اقتصاد کشور و جمعیت از جمله مهمترین مولفه‌‌ها هستند.

دکتر پاکمهر با اشاره به تصویب پروژه بیمارستان‌های مانه و سملقان و راز و جرگلان در سال 1399، گفت: همزمان با آن بیمارستان بنت الهدی بجنورد نیز در بودجه آمد اما بعد 3 سال کلنگ زنی نشده است.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس تصریح کرد: برخی رسانه ها مسیر درست جانمایی بیمارستان مادر و کودک را منحرف می کنند.

وی افزود: احداث این بیمارستان موجب حداقل هزار اشتغال می‌شود؛ این بیمارستان می توانند پاسخگوی فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی باشد.

دکتر پاکمهر با اشاره به پیگیری‌ها برای افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه، بر ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان تأکید کرد و گفت: عده‌‌ای که در حوزه بیمارستان صاحب نظر نیستند بسیار خوب مسیر را منحرف می کنند تا جلوی احداث این محل گرفته شود و مانعی برای ایجاد اشتغال هستند.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد هم در این مراسم گفت: جمعیت جوان یکی از عوامل مهم اقتدار و اقتصاد کشور است،اگر جمعیت جوان وجود نداشته باشد مشکلات فراوانی پیش خواهد آمد.

دکتر علی نعمتی اظهار کرد: اگر در بحث جمعیت غفلت کنیم،در ۲۰ سال آینده از نعمت های که داریم دیگر بر خوردار نخواهیم بود و برای حل شدن معضل پیری جمعیت تا می توانید تلاش کنید.

وی افزود: در این ماه که گذشت روز ماما،روز جهانی بهداشت، روز روابط عمومی،هفته سلامت و جمعیت را داشتیم، سخن بنده با فعالان حوزه سلامت این است که قدر خود را بدانید چرا که شما با دستان خود سلامتی را به شهروندان و مردم ارائه می دهید.

بر اساس این گزارش؛ در این مراسم از ماماها و کارشناسان بهداشتی نمونه شهرستان تقدیر شد‌.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز