ثبت ۲۲ انصراف از سقط در استان خراسان شمالی

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۰۶:۵۷:۱۰
کد خبر: ۱۴۸۲۱۳۹
ثبت ۲۲ انصراف از سقط در استان خراسان شمالی
مسئول اجرای طرح نفس در خراسان شمالی اعلام کرد: با اجرای طرح نفس 22 مادر از سقط جنین خود منصرف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مقدسی با بیان اینکه پس از شناسایی 22 مادر که قصد سقط جنین سالم را داشته‌اند و  با مداخله آموزشی و حمایتی به صورت قطعی از این اقدام منصرف شده اند، افزود: با اجرای این طرح شاهد تولد 12 نوزاد در معرض سقط، تاکنون بوده ایم و 10 نوزاد دیگر  نیز در انتظار تولد هستند. 

وی با اشاره اینکه اقدامات موثری برای جلوگیری از بروز سقط های جنین سالم در حال انجام است، اضافه کرد:  آموزش احکام شرعی، عوارض و عواقب سقط، مشاوره (روانشناسی و ....)، حمایت و دیگر پشتیبانی های مورد نیاز، از جمله این اقدامات است . 

وی با اشاره به اینکه گسترش و افتتاح مراکز نفس در شهرستان های غیرفعال از دیگر برنامه های این مرکز است، ادامه داد: فعالیت مستمر علاقمندان، متخصصان و کارشناسان، ارائه آموزش و آگاه سازی هسته های عملیاتی همکاران دانشگاه و اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه ها از جمله اقداماتی است که در راستای جلوگیری از سقط در این مرکز انجام شده است. 

وی یادآوری کرد: طرح نفس با هدف جلوگیری از سقط فرزندان در استان انجام می شود و در اجرای این طرح، مادران در آستانه سقط شناسایی و به پزشکان، ماماها و روانشناسان مورد نظر معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما