خراسان شمالی پایلوت کشت گیاهان دارویی در کشور انتخاب شد

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۳:۳۷:۵۴
کد خبر: ۴۱۶۳۳۹
خراسان شمالی پایلوت کشت گیاهان دارویی در کشور انتخاب شد
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی به‌عنوان استان پایلوت درکشت گیاهان دارویی در کشور انتخاب‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا موفق در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان جاجرم اظهار داشت: با توجه به اقلیم شهرستان جاجرم بخصوص بخش‌های سنخواست و شوقان که ظرفیت خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارند باید از این ظرفیت ویژه به‌طور کامل استفاده کرد.

موفق افزود: یکی از گیاهان با ارزش اقتصادی گل محمدی است که صرفه اقتصادی تولید آن با توجه به بومی بودن و ارزش اسانس آن در بازار جهانی تولید، باید مورد توجه مسئولان حوزه اقتصادی و کشاورزی باشد.

وی به مشکلات دولت در زمینهٔ اقتصاد اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای معوقات بانکی و بدهی دولت به پیمانکاران باید برای رشد وضعیت اقتصادی تلاش کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان شمالی افزود: به‌منظور رشد وضعیت اقتصادی در سال جاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور شکل‌گرفته است که این ستاد در سال ۹۵، دوازده برنامه در قالب ۶۰ پروژه را در دستور کار خود قرار داده و هریک از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در قالب برنامه‌های معین‌شده ستاد پروژه‌های خود را اجرایی می‌کنند.

موفق با اشاره به تخصیص ۴۲۲ میلیارد تومان اعتبار به کارگاه‌های تولیدی کوچک در استان از محل تأمین اعتبارات بنگاه‌های کوچک سال ۹۴ گفت: با توجه به سقف سود تسهیلات اشتغال‌زایی که توسط بانک‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود دولت به دنبال راهکارهای کاهش سقف سود پرداختی است.

وی اظهار داشت: یکی از راه‌های برون‌رفت از چالش اقتصادی تقویت تولید داخلی و فرهنگ‌سازی به‌منظور جلب مشارکت مردم در تولید است.

مدیرکل امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در بحث نقدینگی و سرمایه در گردش منجر به کاهش فعالیت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شده است که یکی از برنامه‌های دولت در این زمینه توجه ویژه به بنگاه‌های اقتصادی است.

اشتغال‌زایی با استفاده از ظرفیت‌های بومی

فرماندار جاجرم نیز در این جلسه گفت: مهم‌ترین بحث درزمینهٔ اشتغال استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی است که این امر مستلزم همکاری تمامی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است.

علی اکبر محبی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در هر منطقه و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، پاسخگوی دقیق و شفاف به سرمایه‌گذاران و پیگیر مسائل و مشکلات این قشر در مسیر اشتغال‌زایی و توسعه پایدار باشند.

وی افزود: نگاه مدیران به مناطق محروم و روستایی باید تغییر کند تا شاهد توسعه و رونق اقتصادی باشیم.

فرماندار جاجرم تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رو به افزایش است می‌توان از ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص برای ایجاد مشاغل بومی خاص هر منطقه استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز