سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری؛

ثبت آمار اشتغال ارایه شده باید واقعی باشد

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۰۸:۴۶:۲۳
کد خبر: ۴۱۷۶۵۶
ثبت آمار اشتغال ارایه شده باید واقعی باشد
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی گفت:آمار اشتغال استان و حتی بیکاران نیز باید درست و واقعی ثبت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان با تاکید بر اینکه پایه هر برنامه ریزی، ثبت درست آمار است، اظهار داشت:باید در ثبت آمار واقعی اشتغال، آمار جذب در دستگاه های اجرایی و موسسات عمومی دولتی و غیر دولتی نیز به درستی ثبت شود چرا که در غیر این صورت نمی توانیم برای آینده برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

دلپسند تصریح کرد:عملکرد بانک ها در اجرای بند ج تبصره 16 بودجه سال 94 به ویژه عملکرد حوزه سفر مقام معظم رهبری موفقیت آمیز بوده که خراسان شمالی توانست با اعتباری بالغ بر 217 میلیارد تومانی مصوب ، 228 میلیارد تومان اعتبار جذب  کند و موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

وی همچنین به موضوع گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه خراسان شمالی دارای ظرفیت های قابل توجهی در بخش گیاهان دارویی است تاکنون بسترهای لازم، هماهنگی ها در به وجود آوردن فرصت ها به خوبی صورت گرفته است.

دلپسند در ادامه بیان کرد:خراسان شمالی به لحاظ پوشش گیاهان طبیعی پتانسیل قابل توجهی دارد اما به دنبال زراعی کردن گیاهان دارویی هستیم چون شرایط آب و هوایی استان مساعد است و می توانیم شاهد افزایش حجم تولید این گیاهان از نظر کمی و کیفی باشیم.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان نیز باید موضوع گیاهان دارویی را به عنوان یک فعالیت جاری و مستمر در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس کانون کارآفرینی کشور نیز در این جلسه گفت:به دلیل ظرفیت های قابل توجه این استان در بحث گیاهان دارویی ؛ می توانیم این استان را در سطح جهانی معرفی کنیم چرا که حرف های بسیاری برای گفتن در عرصه گیاهان دارویی دارد.

دکتر رضاخانی اظهار داشت:تا کنون شورای سیاست گذاری و کارگروه های تخصصی در حوزه گیاهان دارویی در خراسان شمالی شکل گرفته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع کارآفرینی و اهمیت و جایگاه آن اشاره کرد و ادامه داد:تاکنون در برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر متاسفانه نگاه مهمی به مساله کارآفرینی نشده و حتی در برخی مواقع نیز کارفرمایان انتخاب شده اند در حالیکه کارآفرینی باید موجب تولید ثروت همراه با نوآوری در جامعه شود.

شایان ذکر است: تنظیم بازار جامع اطلاعات استان همزمان با سراسر کشور ، وضعیت ثبت فرصت های شغلی جدید در سامانه ملی رصد در سال 95 و برگزاری یازدهمین جشنواره استانی کارآفرینان برتر از مهم ترین دستور کارهای این کارگروه بود که تصمیمات مهمی نیز اتخاذ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز