فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی:

ترویج مرام و اخلاق پهلوانی از جمله وظایف اصلی اداره کل ورزش و جوانان است

۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۱۳:۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۷۲۰۳
ترویج مرام و اخلاق پهلوانی از جمله وظایف اصلی اداره کل ورزش و جوانان است
نشست صمیمی مدیر کل ورزش و جوانان به همراه جمعی از کارکنان اداره کل و اعضای هیئت پهلوانی و زورخانه ای با سردار مرتضوی فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر امین رشید لمیر مدیر کل ورزش و جوانان خراسان شمالی و جمعی از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان و اعضای هیئت ورش پهلوانی و زورخانه ای به مناسبت هفته پهلوانی و ورزش زورخانه ای و روز قشر بسیج ورزشکاران با سرادر سید حسن مرتضوی فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه استان (ع) دیدار کردند.

سردار سید حسن مرتضوی در این نشست صمیمی که صبح امروز در محل دفتر فرماندهی سپاه استان برگزار شد گفت: ترویج مرام و اخلاق پهلوانی از جمله وظایف اصلی مسئولین و اداره کل ورزش و جوانان است و رشته پهلوانی و ورزش زورخانه ای بهترین  ظرفیت برای رشد و توسعه مرام و اخلاق پهلوانی است.

فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) استان ضمن تاکید بر رونق رشته پهلوانی و ورزش زورخانه ای در بین جوانان گفت: 17 شوال در تاریخ اسلام با مرام پهلوانی سرشته شده است و این نبرد تاریخی امروز نیز با دشمنی تا دندان مسلح ادامه دارد.

وی ضمن اظهار رضایت از وضعیت ورزش خراسان شمالی در ترویج  ورزشهای پهلوانی تصریح کرد: توسعه مرام پهلوانی و اخلاق ورزشی آثار فراوانی برای جامعه همچون امنیت و معنویت را بدنبال خواهد آورد.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: معرفی الگوی های مناسب برای جوانان ، بخصوص قهرمانان و پهلوانان ورزشی از جمله دیگر وظایف فعالان عرصه ورزش و جوانان است و تلاش شود درتمام برنامه های فرهنگی از ظرفیت قهرمانان و پهلوانان تاثیر گذار استفاده شود.

دکتر امین رشید لمیر مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست شهداء را پهلوانان بلامنازع تاریخ عنوان کرد و گفت: به درستی شهداء پهلوانان بلامنازع تاریخ هستند و احترام به مقام شامخ شهداء و جانبازان وظیفه هر ایرانی است.

حجت الاسلام و المسلمین اسدی مشاور مذهبی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست ضمن اشاره به جایگاه ارزشمند پهلوانان در جامعه گفت: ترس از خدا ، متابعت از شرع مقدس ،آمادگی بدنی ، زبان خوش ، دل دلیر و شجاعت از جمله صفات پهلوانان است و به درستی هر شخصی که در این مبارزه تمام نشدنی بتواند بر نفس خود فائق آید پهلوان واقعی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز