معاون گردشگری خراسان شمالی ؛

۲۲ تقاضا جهت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در خراسان شمالی

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۰:۰۳:۱۲
کد خبر: ۴۴۴۸۰۶
۲۲ تقاضا جهت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در خراسان شمالی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۲۲ تقاضا برای ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، قدیر افروند اظهار داشت: این تقاضاها از روستاهای مختلف از تمام شهرستان‌های استان به دست رسیده است و عمدتاً خواستار ایجاد این اقامتگاه‌ها در روستاهای هدف گردشگری شده‌اند.

افروند خاطرنشان کرد: تاکنون پرونده دو نفر از متقاضیان مزبور برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی و امید معرفی‌شده است.

وی افزود: سقف اعطای این اعتبار تسهیلاتی 100 میلیون تومان است و صندوق کارآفرینی وامید این اعتبار را با سود چهار درصد به متقاضیان اعطا می‌کند.

افروند گفت: امروزه، رغبت مردم و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، برای اقامت و دریافت خدمات گردشگری به فضا و محیط‌های روستایی ساده گرایش یافته است و گردشگران بیشتر تمایل دارند تا به‌جای اقامت در هتل‌ها و متل‌ها در اقامتگاه‌های ساده با هویت روستایی اقامت گزینند و از غذاها و محصولات غذایی بومی و محلی استفاده کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: نخستین اقامتگاه بوم گردی استان در روستای روئین از توابع شهرستان اسفراین هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

افروند درباره نگرانی سرمایه‌گذاران برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی مبنی بر صرفه اقتصادی این پروژه‌ها گفت: سرمایه‌گذاران به‌هیچ‌عنوان نگران باز پس دادن تسهیلات مزبور نباشند ، زیرا به‌یقین ایجاد این اقامتگاه‌ها باصرفه و سود اقتصادی همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های بالای روستاهای استان برای رونق صنعت گردشگری به‌ویژه در روستاها، این نوید را می‌دهد که به‌تدریج اقامتگاه هابوم گردی می‌توانند منبع درآمد خوب در روستاها و توسعه اقتصادی این مناطق باشند.

افروند خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاها فرصتی است تا علاوه بر پذیرایی از مسافران و ارائه خدمت اقامت به گردشگران، فضایی برای عرضه و فروش محصولات غذایی بومی و محلی و صنایع‌دستی روستاییان ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز