رئیس فدراسیون کبدی ؛

مسابقات جهانی کبدی در ۱۶ مهر ماه سال جاری به میزبانی احمد آباد هندوستان برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۵:۵۳:۲۹
کد خبر: ۴۴۵۶۷۲
مسابقات جهانی کبدی در ۱۶ مهر ماه سال جاری به میزبانی احمد آباد هندوستان برگزار می شود
رئیس فدراسیون کبدی در مجمع سالیانه هیئت کبدی خراسان شمالی در بجنورد گفت: مسابقات جهانی کبدی در 16 مهر ماه سال جاری به میزبانی احمد آباد هندوستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،مقصودلو در جمع اعضای هیئت کبدی خراسان شمالی  با اشاره به اینکه  مسابقات جهانی کبدی در 16 مهر ماه سال جاری به میزبانی احمد آباد هندوستان  برگزارمی شود گفت: 6 بازیکن از ایران در حال حاضر در لیگ های مطرح هندوستان حضور دارند و زمینه حضور 6 بازیکن دیگر نیز در این لیگ مطرح فراهم شده است.

 وی تصریح کرد: توسعه ورزش همگانی و مراکز استعداد یابی استانی در این رشته را از اولویت های فدراسیون می باشدو این رشته از رشته های مدال آور در سطح آسیا و جهان است و با یک برنامه ریی درست با کشورهای صاحب نام ، شاهد حضور این رشته در المپیک 2024 خواهیم بود.

مقصودلو از اختصاص 400 میلیون تومان اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان جهت استعداد یابی در این رشته خبر داد و گفت: علی رغم کمرنگ بودن حمایت های مالی وزارت از رشته های غیر المپیکی ، مبلغ 400 میلیون تومان اعتبار به این فدراسیون  جهت شناسایی و کشف استعدادهای رشته کبدی در سراسر کشور اختصاص یافته و اکنون 18 خانه کبدی در کشور به فعالیت مشغولند که این عدد تا پایان سال به 22 خانه کبدی خواهد رسید.

عباس شاهی معاون توسعه امور ورزش استان نیز در این نشست از آمادگی خراسان شمالی جهت میزبانی و برگزاری مسابقات منطقه ای و کشوری اشاره کرد و گفت: با توجه به راه اندازی خوابگاه ورزشی در مرکز استان، آمادگی برگزاری مسابقات کبدی ساحلی و دیگر رشته های ورزشی در خراسان شمالی را داریم.

شاهی با تاکید بر رونق و راه اندازی هیئت کبدی در کلیه شهرستانهای استان گفت: در حال حاضر این هیئت ورزشی در شهرستانهای گرمه ، اسفراین و بجنورد فعال شده است و تا پایان سال در دیگر شهرستانهای استان نیز شاهد راه اندازی هیئت کبدی خواهیم بود.

معاون ورزش استان در ادامه خاطر نشان کرد: با تلاش صورت گرفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان اولین جلسه کمیته آموزش در خراسان شمالی برگزار شد و تلاش می شود با یک برنامه رزیزی درست و تربیت داوران و مربیان رشته های مختلف ورزشی در آینده نزدیک شاهد اعزام داوران و مربیان بومی استان به استانهای مجاور باشیم.

ناصر جوانمرد رئیس هیئت کبدی خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد هیئت در سال 94 و 95 گفت: خراسان شمالی در سال 94 با 13 پله صعود در جایگاه شانزدهم کشور ایستاد که امیدواریم با حمایت های بیشتر فدراسیون و اداره کل در سال 95 شاهد رشد و رونق بیشتر این رشته در بین جوانان باشیم.

وی نبود مربی بانوان و سالن اختصاصی تمرین کبدی را از جمله مشکلات عمده این هیئت عنوان کرد و گفت: در سال 94 دوره های مربیگری و داوری درجه 3 در استان برگزار شده است و خراسان شمالی در مسابقات لیگ کشوری نیز در جایگاه ششم قرار گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز