معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری؛

جایگاه انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده برای مردم تبیین شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۴:۴۴:۲۶
کد خبر: ۴۴۶۶۹۰
جایگاه انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده برای مردم تبیین شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: باید مردم با نقش، جایگاه و اهمیت انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمود دلپسند در پنجمین جلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه تشکیل انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده در این استان ضروری بوده، اظهار داشت:جایگاه این انجمن ها بر مبنای قانون بوده و نقش ها و جایگاهی نیز برای آن تعریف شده که باید حقوق مصرف کننده پیگیری ، رصد و دفاع شود.

وی با تاکید بر اینکه حقوق مصرف کننده بسیار وسیع و گسترده است، ادامه داد:آشنایی مردم با حقوق صنوف مختلف، کیفیت ها و قیمت ها و... الزامیست.

دلپسند تصریح کرد: وظیفه فراتر قانونگذار برای انجمن های حقوق مصرف کننده، نظارت بر دستگاه های دولتی است.

وی همچنین بر لزوم آگاهسازی مردم از قوانین و آئین نامه های موجود در زمینه حقوق مصرف کنندگان در جامعه تاکید کرد و افزود: بزرگترین وظیفه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان فرهنگ سازی عمومی، اطلاع رسانی صحیح و آگاهسازی اثربخش است تا مردم بیشتر از ظرفیت های قانونی در این حوزه آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد:در مجموعه دولت مکلف هستیم از این انجمن ها برای رصد خدمات دولتی مردم استفاده کنیم لذا باید طی یک برنامه ریزی دقیق و بااطلاع رسانی قبلی، شیوه خدمات رسانی دولتی به مردم مورد رصد قرار گیرد.

وی ادامه داد: حاصل این نظارت ها و جمع بندی ، ارایه گزارش در پایان سال به وزارت کشور خواهد بود که امیدواریم در بحث حمایت از حقوق مصرف کننده قدمهای خوبی برداشته شود.

گفتنی است: دو دوستور کار گزارش کار انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده و اعلام موانع و پیشنهادات و گزارش مدیران پست و مخابرات جهت طرح و تبیین تعرفه ها و نحوه محاسبه آنها و گسترش فضای تلفن همراه و آنت دهی در تمام محدوده جغرافیای استان و همچنین رفع مشکلات مرزنشینان مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز