مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ؛

۹۹.۸ درصد خانوارهای شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۴:۳۰:۱۱
کد خبر: ۴۴۷۱۳۱
۹۹.۸ درصد خانوارهای شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضراز 22 شهر استان 21 شهرستان از نعمت گاز برخوردارند گفت : گاز رسانی به شهر تازه تاسیس قوشخانه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،عرب مقصودی گفت: بر این اساس در حال حاضر۹۹.۸درصد خانوارهای شهری استان از نعمت گاز برخوردارند.

وی با اشاره به وجود۸۶۶ روستا در این استان گفت:، طبق ابلاغ بخشنامه‌های شرکت ملی گاز ایران به شرکت گازاستانها، بایستی تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار استان گاز رسانی شوند؛ این در حالی است که از مجموع روستاهای استان ۷۶۹روستا بالای ۲۰خانوار وجود دارد

عرب مقصودی افزود: در حال حاضر ۴۲۹روستا با ضریب نفوذ ۶۷.۶درصد از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گفته وی اجرای طرح گازرسانی۴۰ روستای دیگر نیز در دهه فجر امسال با سرمایه گذاری۲۲میلیارد و۱۷۰میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در خصوص گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و صنایع نیز گفت: اکنون ۲۷۰صنعت و هشت شهرک صنعتی تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۷صنعت و هفت شهرک صنعتی استان فاقد گاز هستند.

وی با بیان اینکه توجه به استعدادها و ظرفیت‌های موجود، خراسان شمالی جزو۱۰استان برتر کشور قرار دارد، اظهار کرد: با سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به استان توفیقات خوبی در حوزه گازرسانی انجام شده است.

عرب مقصودی با اشاره به اینکه قبل از سفر رهبری به استان تنها ۲۷۶روستا گاز دار بودند، گفت: با سفرمقام معظم رهبری به این استان، چهار مصوبه از جمله گاز رسانی به ۴۱۰روستا با اعتبار۱۰۰میلیارد ریال به تصویب رسید که اجرای این پروژه ها هم اکنون۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با سفر دولت یازدهم به خراسان شمالی نیز گاز رسانی به ۷۵نقطه استان مصوب شد که با بهره برداری از آنها، چهار هزار و ۷۰۰خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.

عرب مقصودی اظهار کرد: توسعه روستایی و کاهش آمار مهاجرت روستاییان به شهرها، گاز رسانی به بخش اعظم شمال استان و مناطق مرزی از جمله اهداف اجرای پروژه های سفر رهبری است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به احتمال پدیده «ال نینو» در زمستان امسال تاکید کرد: خانواده ها و ادارات تنها متکی به گاز نباشند بلکه آمادگی های لازم را برای قطع احتمالی گاز داشته باشند.

وی گفت: عدم توازن بین تولید و مصرف گاز  در زمستان مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند.

عرب مقصودی افزود: اولویت شرکت گاز استان حفظ مراکز حساس و خانگی است تا در فصل سرما، چالشی ایجاد نشود.

وی همچنین یکی از مشکلات اساسی شرکت گاز خراسان شمالی را طلب این شرکت از کارخانجات، نهادهای انتظامی، دولتی و جایگاه های cng عنوان کرد و گفت: عدم پرداخت بدهی نهادها به شرکت، در تخصیص نقدینگی شرکت گاز تاثیر گذار است و در صورت پرداخت این بدهی می توان خدمات مناسبی را به مشترکین ارائه کرد.

وی گفت: طلب شرکت گاز خراسان شمالی از مراکز فوق، ۱۸۰میلیارد تومان است که عمده آن به نیروگاه سیکل ترکیبی و شش صنعت استان مربوط می شود.

عرب مقصودی در خصوص وضعیت مصرف گاز استان نیز گفت: سال گذشته دو میلیارد و ۵۸۱میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های خانگی و تجاری، شش صنعت عمده و نیروگاه سیکل ترکیبی بوده مصرف شده است که در شش ماه اول امسال مصرف گاز در این بخش‌ها، یک میلیارد و ۴۶۷میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوزگفت: عدم نصب صحیح دودکش ها سبب وقوع حوادث گازگرفتگی می شود به طوری که بر اساس بررسی های انجام شده ۱۱درصد حوادثی که منجربه مرگ و میر شده، ناشی از عدم نصب صحیح دودکش ها بوده است.

وی اظهار کرد: پنج درصد عوامل منجربه فوت ناشی از گازگرفتگی در این استان، مسدود بودن مجاری دودکش‌ها است لذا باید از باز بودن مجاری دودکش ها اطمینان حاصل کرد.

وی استفاده از دودکش‌های غیراستاندارد، نداشتن کلاهک h، ایجاد درز ایجاد شده بین مسیرهای دودکش و ...را از دیگر علت های حوادث منجربه فوت ناشی از گازگرفتی در خراسان شمالی اعلام کرد.

به گفته وی ۱۶درصد مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی استان مربوط به عدم تهویه مناسب، ۱۱درصد مربوط به استفاده از وسایل ناقص، ۳۲درصد مربوط به استفاده از وسایل گازسوز غیراستاندارد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز