طرح غربالگری چشم در خراسان شمالی آغاز شد

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۳:۴۷:۰۲
کد خبر: ۴۷۳۳۷۷
طرح غربالگری چشم در خراسان شمالی آغاز شد
معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان شمالی از آغاز طرح غربالگری کودکان 6 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، هاجر پاکدین اظهار داشت:طرح غربالگری تنبلی چشم ازکودکان1-تا6سال است که این طرح در3مرحله انجام میشود.

وی افزود:تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که باچشم دیده نمیشود وممکن است چشم سالم به نظر برسد و اگرتشخیص داده نشود و درمانی صورت نگیرد کودک از یک چشم یا هر دو چشم کم بینا یا نابینا خواهد شد.

وی یادآور شد:معاینه باید در 3مرحله و در سالهای متوالی صورت گیرد درصورتی که اشکال دید کودک،تاقبل 6سالگی درمان شود حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان. بینایی کامل به دست می آید.

هاجر پاکدین افزود:این طرح هر ساله در آبان ماه و در پایگاه های سنجش بینایی اجرا می شود وتمامی کودکان6-3ساله داخل و خارج از مهدها مورد معاینه قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد : در اجرای این برنامه از 3 سطح خدماتی بهره گرفته می شود اگر کودکان پس از معاینه مشکوک بودند به بینایی سنج وچشم پزشک ارجاع داده می شود.

پاکدین گفت:سازمان بهزیستی خراسان شمالی دارای 6دستگاه غربالگری بینایی و 250پایگاه دائمی و غیردائمی این طرح را اجرا میکند.

وی در ادامه یادآور شد خدماتی که در این طرح ارائه می شود از قبیل بینایی سنج و چشم پزشک،عینک،عمل جراحی و هزینه ایاب و ذهاب خانواده ها نیز رایگان می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز