صحن حضرت فاطمه زهرا (ع)تا ۲سال آینده به بهره برداری می رسد

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۳:۵۹:۲۵
کد خبر: ۴۷۴۴۹۴
صحن حضرت فاطمه زهرا (ع)تا ۲سال آینده به بهره برداری می  رسد
صفری اظهار داشت:توسعه بارگاه امام علی (ع)به عنوان صحن فاطمه زهرا نام گذاری شده است که امید وار هستیم این پروژه تا 2سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، وی افزود:این مکان با مساحت6هکتار وبا زیر بنای220 هزارمتر مربع است که نیمی فضای زیارتی و مقدار دیگر آن جانبی،که به موزه و کتابخانه اختتاص یافته است.

وی همچنین ادامه داد:قسمتی از این صحن که 4هزار مترمربع بوده به مناسبت تولد حضرت فاطمه(ع) و20هزار متر مربع به مناسبت عید غدیر افتتاح شده است.

صفری در خصوص پروژه های اربعین یاد آورشد:3پروژه لاغرسازی ستون های زره حرم که فاصله ستون از 170یه 4متر می رسدکه برای هر ستون 6ماه زمان می برد تا لاغر سازی صورت گیرد.

وی اظهار داشت:خراسان شمالی برای ساخت این صحن در سال جاری 1میلیارد تومان تعهد کرده است که از این مقدار 500میلیون تومان جمع آوری و230گرم طلا جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشته است.

وی افزود استان خراسان شمالی در مجموع 4میلیارد تومان برای باز سازی عتبات عالیات پول نقد و 3کیلو گرم طلا جمع آوری و467استا کار به عتبات عالیات اعزام کرده است.

وی گفت:احداث صحن حضرت زینب(ع)در حد فاصل بین خیمه گاه جنوب حرم در یک زمینی به وسعت5هکتاربازیر بنای160هزار متر مربع در قالب 3طبقه باز سازی شده است.

  رییس ستاد عتبات عالیات خراسان شمالی از مرتفع سازی گنبد حرم امام حسین خبر داد و افزود:ارتفاع سازی گنبد حرم در استان فارس بصورت نمادین با 20هزار خشت طلا انجام می شود در صورت نبود مشکل به حرم امام حسین (ع)انتقال میابد.

وی خاطریادآورشد:قیمت هر خشت طلا 2میلیون و200هزار تومان است که مردم خراسان شمالی تا کنون 10خشت طلا برای مرتفع سازی گنبد خریداری کرده اند.

صفری درخصوص کمک به عتبات عالیات گفت:مردم می توانند از طریق شماره حساب 431040787001نزد بانک انصار کمک های نقدی خود را واریز کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز