خسارت ۴۷۰ میلیون تومانی به شبکه های توزیع برق

۱۳۹۵/۰۸/۱۴ - ۰۱:۰۱:۳۹
کد خبر: ۴۷۸۰۳۲
خسارت ۴۷۰ میلیون تومانی به شبکه های توزیع برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: خسارت 473 میلیون تومانی شبکه های برق استان در سال گذشته در اثر حوادث طبیعی و سرقت کابلها بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، علیرضا صبوری در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته در اثر حوادث طبیعی و سرقت کابلها 473میلیون تومان خسارت به شبکه های برق خراسان شمالی وارد شد که در حادثه آتش سوزی پست برق شیروان خسارتی بالغ بر360 میلیون تومان به این شرکت وارد شد.

وی اظهار داشت:طی توافقاتی که روز گذشته با سرمایه گذاران آلمانی صورت گرفت بر اساس این توافق اولیه احداث نیروگاه های بادی در یکی از مناطق مابین جوزک و مهمانک و یا مرغزار انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از توافق با سرمایه گذار آلمانی در بخش انرژی های تجدید پذیر خبر داد و گفت: برای احداث مزرعه ۳۰ مگاواتی خورشیدی و ۵۰ مگاواتی بادی با سرمایه گذار آلمانی توافق شده است.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه های کلانی دارد که در راستای پدافند غیر عامل و صرفه جویی در تلفات شبکه توزیع برق باید 10 مگاوات تولید پراکنده انجام دهد و سهم سال جاری، یک مگاوات است که اکنون 5 مگاوات تولید برق پراکنده در استان انجام شده است.

 وی پیگیری و جذب سرمایه گذار برای استفاده از منابع تجدید پذیر در استان را هم در راستای تکلیف اقتصاد مقاومتی نیروی برق استان برشمرد و گفت: تا کنون 120 مگاوات پروانه احداث نیروگاه خورشیدی در استان صادر و تا 310 مگاوات هم ظرفیت نسبی انجام شده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به این که کار اجرایی برای احداث نیروگاه خورشیدی 60 مگاوات در جاجرم و 60 مگاوات در اسفراین شروع شده است.

وی افزود: برای احداث هر مزرعه 30 مگاواتی، ۳۷.۵ میلیون یورو نیاز است که در زمان ساخت سبب اشتغال 400 نفر و در زمان بهره برداری اشتغال 40 نفر را به همراه خواهد داشت.

صبوری گفت: سرمایه گذار سوئیسی در تفاهم نامه اولیه احداث 310 مگاوات نیروگاه خورشیدی را توافق کرده است که 120 مگاوات آن در جاجرم،120 مگاوات دیگر در اسفراین، 10 مگاوات در بجنورد و 60 مگاوات هم در شهرستان شیروان احداث خواهد شد.

وی با اشاره به این که تا کنون 120 مگاوات در شهرستانهای جاجرم و اسفراین انجام شده است، یادآور شد: متاسفانه در شیروان مشکل واگذاری زمین وجود دارد  که تا رفع مشکل حقوقی برای واگذاری زمین، مطمئن به نتیجه رسیدن احداث نیروگاه 60 مگاواتی خورشیدی نخواهیم بود.

وی از اجرای سیستم ami  و نصب کنتور هوشمند برای دو هزار و 200 مشترک خبر داد و گفت: شرکت توزیع برق استان سه هزار و 200 مشترک بزرگ دارد که 42 درصد انرژی برق استان را مصرف می کنند، که تا کنون از این تعداد برای دو هزار و 200 مشترک بزرگ کنتور هوشمند نصب شده است.

وی خاطر نشان کرد: کاهش تلفات شبکه توزیع برق به 5 درصد، رسیدن شاخص میانگین زمان خاموشی هر مشترک در ماه به 5 دقیقه و آماده سازی بستر برای ارائه خدمات الکترونیکی از جمله برنامه شرکت برق برای افق 1404 است.

وی ادامه داد: برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار استان دیگر تکلیف اقتصاد مقاومتی است که تا نیمه آذر ماه آینده  7 روستا از 8 روستای بالای 10 خانوار برق دار خواهند شد.

صبوری از تبدیل شبکه های فشار ضعیف به کابل های خود نگهدار خبر داد و افزود: چهار هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان وجود دارد که سه هزار کیلومتر آن باید در بازه سه ساله به کابل های خود نگهدار تبدیل شود که تا کنون 340 کیلومتر آن انجام شده است.

وی با بیان این که مشترکان استان( به غیر از پتروشیمی، کارخانه سیمان، آب منطقه ای و صنعت ریخته گری) هر ساله 85 میلیارد تومان برق مصرف می کنند، گفت: مطالباتی که شرکت توزیع نیروی برق استان تا پایان سال 94 از تمام مشترکان صنعتی- خانگی- اداری و کشاورزی دارد، 30 میلیارد تومان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز