گام برداشتن در مسیر تجربه

۱۳۹۵/۰۸/۲۷ - ۱۰:۳۶:۰۸
کد خبر: ۴۸۳۶۹۹
گام برداشتن در مسیر تجربه
آقای غلامی یکی از ساکنان شهرستان شیروان با استفاده از تجربه و پشتکار، سه واحد گلخانه گیاهان دارویی، ایجاد و در به گردش درآمدن چرخ زندگی 27 نفر کمک کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،بازنشستگی برای بعضی افراد نه تنها پایان راه نیست بلکه آغازی برای استفاده از تجربه هایشان است؛ آقای محمد غلامی معلم بازنشسته شیروانی یکی از این افراد است که با همت و تلاش خود از ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی و تولید، دوره ای طلایی برای خودش ایجاد کرده است.

آقای غلامی با اشاره از شرایط زمین و آب و هوای مساعد در زمین یک هکتاری اش گلخانه ای احداث کرده است و الان هم با گذشت چهار سال، سه واحد گلخانه ای برای کشت صیفی جات و گیاه دارویی " به لیمو" دارد. وی از اینکه با گذشت سال ها، توانسته به کار مورد علاقه خود برسد بسیار خرسند است و در کنار همسر و فرزندانش سهمی در تولید بخش کشاورزی دارند. آقای غلامی می گوید: گیاه به لیمو به دلیل خشکبار بودن، بازار فروش بسیار مناسبی دارد و سالانه از یک تن محصول حدود 60 میلیون تومان درآمد کسب می کند.

محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به موفقیت این کارآفرین در کشت گیاهان دارویی می گوید: سازمان جهاد کشاورزی 219میلیون تومان برای احداث گلخانه به این تولید کننده تسهیلات داده است.

این کارآفرینِ سختکوش در این مدت با همت و پشتکار خود توانسته برای 27 نفر نیز فرصت شغلی ایجاد کند. ابوالفضل رحیمی یکی از کارگران گلخانه می گوید: کار کردن در اینجا، به من انگیزه و دانش کشت صیفی جات و گیاهان دارویی را داد و من در آینده همین کار را به عنوان شغل دائم ادامه می دهم.

محمود کاظمی یکی دیگر از کارگران این گلخانه می گوید: بدون هیچ تجربه و سرمایه کافی در اینجا مشغول به کار شدم و قصد دارم با پس اندازی که از اینجا به دست می آورم، به زودی یک گلخانه کوچک احداث کنم. اما آقای غلامی این تولید کننده و کارآفرین موفق، قصد دارد در آینده نزدیک، خط تولید اسانس به لیمو و صنعت بسته بندی را در گلخانه اش راه اندازی کند. 

به لیمو، گیاهی دارویی است که بویی شبیه لیمو دارد و در تقویت حافظه و ایجاد آرامش بسیار مفید است. از برگ های این گیاه برای درمان سوء هاضمه، نفخ، سردردهای یک طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می شود.

موفقیت در بخش تولید، نیازمند شناخت ظرفیت های موجود، استفاده از تجربه و تخصص بومی و بهره گیری حداکثری از امکانات حداقلی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز