مدیر کل امور اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد استانداری خراسان شمالی:

کار آفرینی کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۰:۳۲:۵۹
کد خبر: ۵۰۸۱۶۶
کار آفرینی کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت
مدیر کل امور اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد استانداری خراسان شمالی گفت: کار آفرینی در سطح جامعه کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، فریبا باقری در جلسه کارگروه تخصصی ارتقاء اجتماعی،فرهنگی و سلامت استان اظهار داشت: نبود آموزش های لازم موجب بروز آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی می شود.

باقری افزود: بحث آموزش باید از خانواده شروع گردد و آموزش سیستمی در خصوص پیشگیری و مقابله با معضلات اجتماع باید مورد توجه تمامی دستگاههای اجرایی باشد تا مشکلات و آسیب ها به حد مطلوبی کاهش یابد.

وی تاکید کرد: تامین بسترهای مورد نیاز جهت برای کاهش آسیب های اجتماعی فراهم شود و تعامل بین دستگاهی نیز افزایش یابد.

باقری تصریح کرد: استفاده بهینه از ورزشگاهها و سوله های ورزشی استان و همچنین تعامل بین بخشی دستگاههای اجرایی و سازمان فنی و حرفه ای جهت استفاده از توان و  امکانات یکدیگر می تواند راه حل مناسبی جهت کاهش آسیب های اجتماعی استان باشد.

وی تاکید کرد: دستگاههای اجرایی باید از حداکثر توان و ظرفیت خود جهت جذب اعتبارات خود در تمامی حوزه ها بهره مند شوند.

مدیر کل امور اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد استانداری خراسان شمالی گفت: مدیران دستگاههای اجرایی با ارائه طرح های جامع و کامل در حوزه ی کاری خود در راستای جذب اعتبارات استانی و ارتقاء فرهنگ و کاهش آسیب های اجتماعی ورود جدی داشته باشند.

فریبا باقری در ادامه افزود:ارائه طرح تحول سلامت یکی از ارزشمندترین اقدامات از سوی دولت تدبیر و امید است که توانسته بسیاری از نگرانی ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را حل نماید.

باقری اظهار داشت: افزایش تعداد پایگاههای شهری از ۲۳ به ۲۷،ساخت و تجهیز کلینیک های درمانی جهت سلامت دهان و دندان در مناطق ویژه، اقدامات عمرانی و ساخت مراکز بهداشت و درمان در بیدک،کچرانلو،ارکان،باغچق و...از اقدامات موثر در حوزه بهداشت و درمان استان است.

وی اذعان داشت: تبلیغات اقدامات صورت گرفته باید نوین و لحظه ای باشد و نخبگان علمی،اجتماعی و فرهنگی باید ورود جدی تری نسبت به گذشته داشته باشند.

در ادامه جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان اسفراین نیز گفت:طرح تحول سلامت دومین انقلاب بزرگ در بخش سلامت در دوران بعد از انقلاب است.

علی اصغر یحیی آبادی افزود: در خصوص انتخاب زمین خوب و قابل دسترس به مردم در مناطق ویژه باید مردم نیز مشارکت داشته باشند.

یحیی آبادی بیکاری را معضل اصلی شهرستان اسفراین معرفی کرد و افزود: بهبود مباحث فرهنگی و اجتماعی مهمترین هدف انقلاب اسلامی است و در این راستا فرهنگ قرآنی بهترین فرهنگ برای ماست.

وی تاکید کرد: متاسفانه با ترویج برخی ناعدالتی ها آستانه تحمل مردم پایین آمده است که این امر منشاء اصلی بروز مشکلات اجتماعی است.

یحیی آبادی اشاره داشت: پیگیری اجرایی شدن طرح مجد، فضاسازی و بهسازی بخش مناطق بحران زا، نگهداری موقت کارتن خواب ها و بی خانمان ها، توسعه اقتصاد خرد خانواده با مشارکت بانوان در طرح ترسیب کربن در منطقه میاندشت و افزایش مراکز درمانی از جمله اقدامات انجام شده شهرستان اسفراین در حوزه بهداشت و درمان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز