ببیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری و دهیاری های استان تخصیص داده شده است

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۲:۳۵:۵۶
کد خبر: ۵۵۱۴۰۵
ببیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری و دهیاری های استان تخصیص داده شده است
استاندار خراسان شمالی گفت:در ۴ سال دولت تدبیر و امید بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری ها و ۱۱۳ میلیارد تومان به دهیاری های استان ، اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی در همایش بزرگ روز ملی شوراها اظهار داشت:این کمک 300 میلیارد تومانی به شهرداری ها و دهیاری های استان در حالی صورت گرفته که در 8 سال دولت گذشته تنها 24 میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه ها تخصیص داده شده بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه که خراسان شمالی تنها استان موفق در جذب اعتبارات خزانه اسلامی بود، ادامه داد: خراسان شمالی توانست از محل اعتبارات خزانه 23 میلیارد تومان جذب کند تا بدهی دستگاه های دولتی به شهرداری های سطح استان تسویه شود.

صالحی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری آزمون استخدامی پیش رو مشکلات شهرداری ها برطرف شود.

وی وجود شوراهای اسلامی شهر و روستاها را مظهر اعتلا بخشیدن به نظام و مدیریت محلی دانست و ادامه داد:نقش مردم در تمامی این حوزه ها حائز اهمیت است و این نمایندگان شوراها هستند که باید به صورت قانونمند مشکلات مردم را به مدیران و مسوولان استانی مرتبط انتقال دهند.

صالحی افزود: بناداریم تا با کمک شوراهای اسلامی شهر و روستا و مردم تمام اقدامات موثر صورت گرفته در چند سال اخیر در سطح استان را تداوم بخشیم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود به گوشه ای از این اقدامات موثر اشاره ای داشت و افزود:در سطح ملی شاهد اقداماتی همچون کاهش تورم، رشد اقتصادی و... هستیم و در سطح استانی می توان به اقداماتی نظیر کسب رتبه نخست استان در جذب مجوزهای سرمایه گذاری  اشاره کرد.

وی با تاکید بر حل مشکلات روستاییان، خاطرنشان کرد: از برنامه ها و هدفگذاری های بعدی ما باید ایجاد تونل سبز در ورودی هر شهرستان و جذب و ماندگاری گردشگران، بهره مندی از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های استان به ویژه در بخش انرژی های پاک و پایان گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار ، ایجاد پارک ویژه بانوان در هر شهرستان باشد.

استاندار خراسان شمالی با گذری بر انتخابات پیش روی شوراهای اسلامی شهر و روستا خطاب به اعضای شوراها اظهار داشت: وعده های توخالی نباید جایگاهی دراهداف کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشد ضمن اینکه باید نقش مهم مردم در همکاری و مشارکت آنها در مباحث حل مشکلات روستاها پررنگ تر شود.

صالحی با تاکید بر نقش تفکر شورایی نیز تصریح کرد: منظور از داشتن تفکرات شورایی ازبین بردن خود محوری در شوراها و ارجحیت نظرات تمام اعضای شوراها در راستای حل مشکلات روستاییان است چرا که رای اکثریت اعضا برای پیشبرد اهداف بسیار مهم می باشد.

وی بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند با مشارکت جمعی خود در تمامی جلسات به سطحی از واقع نگری دست یابند تا در مسیر رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند که البته حل این اقدامات منوط به برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی است.

استاندار خراسان شمالی با ترغیب اعضای شوراهای اسلامی به تشویق روستاییان جهت ایجاد تعاونی ها ، گفت:با تشکیل تعاونی ها در سطح روستا و استفاده از تسهیلات کم بهره روستائیان می توانند از محل یارانه های خود ضمن پرداخت اقساط از اشتغال پایدار نیز بهره مند شوند.

صالحی در پایان سخنان خود خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید بر رعایت اخلاق، راستگویی و حفاظت و حراست از امکانات موجود کرد.

در ادامه این همایش مدیرکل دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری خراسان شمالی حضور شوراها را عصاره انتخاب مردم در بحث روان سازی کارها دانست و افزود:وجود شوراها و واگذاری امور به شوراها مصداق بارز یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی است.

عبدالله قدرتی تصریح کرد:دولت یازدهم اعتقاد به توسعه روستاها را دارد و این باور و اعتقاد قلبی دولت را می توان از طریق تخصیص اعتبارات برای این حوزه مشاهده نمود.

وی خاطرنشان کرد:دلیل برخی از مشکلات روستاییان را می توان ارتقای نیاز وبیشتر شدن خواسته های آن دانست چرا که مشکلات روستاها در بحث آب، برق و گازرسانی حل شده و به وجود اینترنت و داشتن شبکه های دیجیتالی رسیده است.

قدرتی خواستار اصلاح قانون شوراهای روستاییان شد و ادامه داد:نیازمند اصلاح قانون در بحث تخصیص اعتبار برای آموزش روستاییان، ارتقای سواد نسبی اعضای شوراهای روستاها هستیم.

فرماندار شهرستان بجنورد نیز در این همایش گفت:تمام کسانی که برای انتخابات پیش رو پا به این عرصه مهم گذاشته اند بر مبنای رقابتی سالم و اسناد فرادستی و برنامه های ششم توسعه باید راهکارها و برنامه های خود را ارایه دهند.

محمود ثمینی تصریح کرد:یکی از اهداف اصلی ما باید دستیابی به امکانات قابل قبول در سطح تمام روستاها باشد  وشوراهای روستاها باید برنامه های خود را به کمیته های تخصصی اعلام کرده تا بتوانیم از طریق کمیته برنامه ریزی اعتبارات لازم را اخذ نماییم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 71 میلیارد ریال اعتبار برای 170 پروژه روستایی تعریف شده که رقم قابل توجهی است.

ثمینی بیان کرد:توسعه صنایع تبدیلی، توسعه دامداری ها و ایجاد اشتغال پایدار باید در اولویت برنامه های ما برای روستاییان قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز