راه، راه آهن و آب، اولویت های مهم توسعه خراسان شمالی / اعتبارات ملی دستگاه ها تقویت شود

۱۳۹۶/۰۳/۱۳ - ۱۳:۳۵:۲۶
کد خبر: ۵۶۷۶۶۶
راه، راه آهن و آب، اولویت های مهم توسعه خراسان شمالی / اعتبارات ملی دستگاه ها تقویت شود
استاندار خراسان شمالی با بیان این که دستیابی به اهداف و تحقق برخی اولویت های توسعه ای این خطه نظیر طرح های حوزه راه، راه آهن و منابع آب، فقط با اعتبارات استانی میسر نیست، گفت: برای پاسخگویی به این ضرورت ها مدیران دستگاه ها باید برای جذب هر چه بیشتر اعتبارات ملی و تزریق این منابع به پروژه های اولویت دار استان ببیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی با بیان این مطلب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خاطرنشان کرد: خط آهن جوین-اسفراین-بجنورد-شیروان، راه آهن بجنورد به گرگان و نیز جاده ترانزیتی بجنورد به استان گلستان به همراه برخی طرح های بزرگ منابع آب و سدهای استان از جمله طرح های اولویت داری است که باید با اتکا به جذب منابع ملی برای تکمیل سریع تر آن ها اقدام شود.

وی با افزودن این که اعتبارات امسال خراسان شمالی بر اساس شاخص های مدون علمی بین شهرستان ها توزیع شده است، اضافه کرد: فرمانداران نیز در کمیته های برنامه ریزی خود اولویت ها را بر مبنای سیاست گذاری انجام شده در استان مدنظر داشته باشند. وی لزوم رعایت الزامات قانونی در توزیع متناسب اعتبارات شهرستان ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به طرح های مربوط به آب های مرزی و آبخیزداری، پروژه های ناتمام موجود، مباحث فرهنگی و حوزه جوانان و بانوان، اعتبارات موردنیاز بحران و طرح های مهم موثر در تولید و اشتغال از ضرورت های امسال استان محسوب می شود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ادامه این نشست، از مدیران دستگاه های مرتبط خواست برای تقویت پوشش اینترنتی و شبکه های صدا و سیما و نیز توسعه ظرفیت های بخش معدن با تشکیل شورای معادن استان همت گمارند. مهندس صالحی ضرورت نظارت موثر بر پیمانکاران برای جلوگیری از تکرار مسائل رخ داده در طرح مسکن مهر بر اثر زلزله اخیر را نیز مورد اشاره قرار داد و مهم ترین راهکار جبران عقب ماندگی های استان و افزایش درآمد سرانه را کمک به جذب سرمایه های داخلی و خارجی و ترغیب سرمایه گذاران با استفاده از یارانه های بخش تولید خواند.

این گزارش حاکیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به ابلاغ اعتبارات تملک دارایی های سال جاری استان به مبلغ 576 میلیارد تومان گفت: برای 316 میلیارد تومان از این رقم توزیع بین شهرستانی انجام شده و برای باقیمانده این اعتبارات در شورای برنامه ریزی استان تصمیم گیری خواهد شد. مجید پورعیسی با ارائه توضیحاتی درخصوص مدل توزیع اعتبارات بین شهرستان ها و مقایسه اعتبارات مصوب امسال و سال گذشته و درصد تحقق آن خاطرنشان کرد: اعتبارات هزینه ای و تملکی استان در سال جاری نسبت به سال 95 رشد به نسبت خوبی داشته است و ما امیدوار هستیم که با احتساب ردیف های سفر رهبری و سایر منابع بتوانیم 900 میلیارد تومان اعتبار برای استان جذب کنیم.

محمود دلپسند معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز از فرمانداران خواست در توزیع اعتبارات شهرستان خود به طرح های خاص منجر به تولید و اشتغال کلان توجه ویژه داشته باشند و گفت: توجه به اختصاص کمک های فنی و اعتباری به حوزه صنعت و معدن، تقویت صندوق های سرمایه گذاری بخش کشاورزی و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران متقاضیف مدنظر کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها باشد.

محمدحسین علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز با اشاره به اهداف شعار سال تأکید کرد: همانند سال های اخیر، امسال نیز پروژه های ناتمام و طرح های منتج به اشتغال بیشتر به خصوص در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن و تقویت اعتبارات شهرداری های استان در اولویت تخصیص منابع قرار گیرد.

محمدتقی ایرانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم گفت: در توزیع اعتبارات باید سیاست های دولت تدبیر و امید در کمک به رشد اعتبارات حوزه جوانان، فرهنگ، هنر و ورزش، بسط حقوق شهروندی، توجه به نقاط آسیب پذیر حاشیه شهرها و روستاهای استان، توسعه گردشگری با توجه به دستاوردهای برجام در این حوزه، بسط فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه شرکت های دانش بنیان موردتوجه دست اندرکاران قرار گیرد.

نماینده اسفراین و رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی نیز با اشاره به این که رقابت های انتخاباتی پایان یافته و اکنون روز کمک و یاری فرا رسیده است، گفت: همه باید به دولت برای تحقق اهداف توسعه ای و سازندگی کشور کمک کنند و با نقدهای دلسوزانه یاریگر دولت باشند. هادی قوامی تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی اقتصاد کشور را توجه به شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و با افزودن این که توزیع منابع مالی باید بر اساس اولویت ها و مزیت های مناطق مختلف استان باشد، بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی را برای تکمیل سریع خط آهن اسفراین-بجنورد- شیروان و کمک به حل مشکل صنایع بزرگی مثل لوله گستر اسفراین به کمک وزارتخانه های نفت و صنعت و معدن را خواستار شد./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز