پیش بینی صادرات غیر نفتی ۱۷۰میلیون دلاری از استان خراسان شمالی

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۰۱:۵۳
کد خبر: ۵۶۸۹۹۷
پیش بینی صادرات غیر نفتی ۱۷۰میلیون دلاری از استان خراسان شمالی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: پیش بینی صادرات غیر نفتی استان در سال ۹۶ برابر با ۱۷۰ میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: این هدف گذاری با توجه به میانیگن عملکرد استان در حوزه صادرات نسبت سال های گذشته است و امیدواریم با تلاش و اهتمام مسولین ذی ربط و حضور فعال بخش خصوصی میزان صادرات استان در سال جاری نسبت به مقدار پیش بینی شده بیشتر باشد.

دلپسند افزود: احصاء و شناسایی توانمندی ها استان در حوزه های مرتبط با بخش صادرات، به فعلیت در آوردن ظرفیت های بالقوه استان و همچنین آسیب شناسی موانع و مشکلات مرتبط با این بخش می تواند موجب افزایش چشمگیر میزان صادرات استان شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به آمار و ارقام ارائه شده میزان صادرات استان در دو ماهه اول سال جاری بالغ بر 14 میلیون دلار می باشد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به لحاظ ارزشی شاهد رشد 65 درصدی بوده ایم.

وی تصریح کرد: صادرات پودر آلومینا استان به کشورهای تاجیکستان و آذربایجان و همچنین توسعه صادرات محصولات پتروشیمی از جمله دلایل اصلی رشد صادرات در دو ماهه اخیر بوده است و امیدواریم این روند تا پایان سال جاری همچنان ادامه داشته باشد.

دلپسند با بیان اینکه استان خراسان شمالی از ظرفیت های متعددی برخوردار است، گفت: کشاورزی از اولویت های اصلی توسعه استان است و بنابراین میزان صادرات در این حوزه باید با تکمیل،شبکه تولید، بازار و صادرات ارتقاء یابد که تحقق این امر مستلزم برگزاری جلسات کارشناسی و همچنین ارائه برنامه ریزی دقیق است.

وی ادامه داد: در بخش صنایع دستی نیز استان از قابلیت های خوبی برخوردار است و با ارزیابی و حل مشکلات این حوزه در بخش های اداری و تامین زیر ساخت ها میزان صادرات محصولات در این حوزه نیز افزایش خواهد یافت که با اهتمام و عملکرد مطلوب مسولین ذی ربط این امر تحقق می باید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: حوزه فعالیت سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی استان باید نسبت به گذشته گسترده تر شود تا بتوانیم متناسب با ظرفیت های استان در بازارهای بین المللی حضور یابیم.

محمود دلپسند افزود: اعزام و پذیرش هیات تجاری و بازار یابی، برگزاری میز کالایی یا کشوری، برگزاری دوره های آموزشی با محوریت جذب سرمایه گذاران و تجار جدید در استان و همچنین حضور در نمایشگاه های کشورهای همسایه و اروپایی می تواند موجب افزایش میزان صادرات محصولات تولیدی استان شود.

دلپسند خاطر نشان کرد: نوسانات در میزان صادرات در سال های گذشته باید به صورت جامع و علمی ارزیابی شود و متناسب با شرایط موجود راهکارهای کارشناسی جهت حل مشکلات ارائه شود.

وی مطرح کرد: امیدواریم با توجه به شرایط جدید در وضعیت برقراری ارتباط جمهوری اسلامی با سایر کشورها مسائل مرتبط با نقل و انتقالات مالی نسبت به گذشته روان تر و اثرات مثبت آن در حوزه صادرات نمایان شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز