حضور سرمایه گذاران آلمانی در مناطق عشایر خراسان شمالی

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۰:۳۳:۰۳
کد خبر: ۵۷۱۸۷۲
حضور سرمایه گذاران آلمانی در مناطق عشایر خراسان شمالی
سرمایه گذاران آلمانی در مناطق عشایری خراسان شمالی حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، گروهی از سرمایه گذاران آلمانی با حضور در منطقه عشایری هفت ریگ به بررسی پتانسیل های عشایری و سرمایه گذاری خارجی در این حوزه پرداختند.

مدیرکل امور عشایر استان در دیدار با سرمایه گذاران آلمانی با اشاره به وجود پنج هزار خانوار عشایری در استان گفت: این جامعه با تولید سالانه هفت هزار و پانصد تن گوشت قرمز، 2700متر مربع انواع صنایع دستی، بیش از 600 تن روغن، بیش از شش هزار و ششصد تن شیر و بیش از 1190 تن پشم نقش عمده ای در چرخه اقتصادی دارند.

محمدرضا قلی  پور به پاک و ارگانیک بودن تولیدات عشایری استان بویژه گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز بازار امروز به محصولات پاک و غیر هورمونی، سرمایه گذاری در حوزه جامعه عشایری دارای سئد اوری قابل ملاحظه است.

این مقام مسئول در جمع سرمایه گذاران آلمانی افزود: کشت و تولید گیاهان دارویی در مناطق عشایری نیز از دیگر ظرفیت های قابل توجه  جامعه عشایری برای سرمایه گذاران است که بدلیل بازار جهانی آن سودآوری بالایی دارد و دولت نیز در این بخش حامی سرمایه گذاران است.

در این بازدید که جمعی از مدیران ارشد استان نیز حضور داشتند ضمن آشنایی سرمایه گذاران آلمانی با قسمت های مختلف زندگی عشایری، عشایر منطقه هفت ریگ بجنورد با نان،کره . دوغ محلی بعنوان بخشی از سنت و غذاهای عشایر خراسان شمالی از مهمانان خارجی خود پذیرایی کردند.

خاطر نشان می شود روز گذشته یک هیات 12 نفره آلمانی بمنظور بررسی ظرفیت ها و انجام سرمایه گذاری با استقبال مسئولان وارد خراسان شمالی شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز