گزارش معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از نتایج سفر هیئت اقتصادی آلمان به خراسان شمالی

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۳:۰۶:۰۹
کد خبر: ۵۷۲۵۷۵
گزارش معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از نتایج سفر هیئت اقتصادی آلمان به خراسان شمالی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در نشست پایانی و مشترک اعضای هیئت تجاری و سرمایه گذاری آلمانی با مسئولان و بازرگانان این استان، گزارشی از نشست های تخصصی و بازدیدهای کارشناسی تیم ۱۲ نفره آلمان ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، ‍محمود دلپسند گفت: سفر این هئیت آلمانی پیرو سفر سال گذشته استاندار خراسان شمالی و هئیت همراه وی به آلمان و فرانسه و با پیگیری های مهندس صالحی استاندار و محمدمهدی شهریاری سرکنسول ج.ا. ایران در فرانکفورت انجام شده است.

وی ادامه داد: در این سفر  روزه بازدیدهایی در حوزه های انرژی خورشیدی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت و معدن انجام شد که ازجمله می توان به بازدید از سایت های پیشنهادی برای احداث نیروگاه های خورشیدی در شهرستان های بجنورد، اسفراین، جاجرم و شیروان اشاره کرد.

به گفته وی، در بخش کشاورزی نیز اعضای این هیئت ضمن حضور در جلسات تخصصی و کارشناسی و بازدید از نمایشگاه محصولات تولیدی خراسان شمالی مستقر در سازمان جهادکشاورزی، بازدیدهایی هم از منطقه عشایری هفت ریگ در اسدلی اسفراین، تاکستان های فاروج و بدرانلوی بجنورد، مزارع زعفران و گل محمدی در فاروج و باغ های شهرستان شیروان داشتند و از نزدیک، با قابلیت های این استان در بخش گیاهان دارویی، اسب اصیل ترکمن و توسعه کشت زیتون آشنا شدند.

دلپسند یادآور شد: اعضای این هیئت در بخش صنعت و معدن نیز از صنایع بزرگی مثل فولاد و لوله گستر اسفراین و چند واحد صنعتی دیگر دیدن کردند و با حضور در محل احداث برخی دیگر از واحدهای صنعتی مثل سیمان سمنگان، پالایشگاه GTL شیروان، شهرک صنعتی شماره 3 و منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، اطلاعات لازم درخصوص سرمایه گذاری در این طرح ها را کسب و شرایط موجود را بررسی کردند.

وی با افزودن این که حضور در سایت دهکده گردشگری عشایر شیروان و مناطق نمونه گردشگری باباامان بجنورد و روستای درکش مانه و سملقان و نمایشگاه صنایع دستی در بش قارداش بجنورد نیز در برنامه این هیئت گنجاده شد، ابراز امیدواری کرد: با توجه به نشست تخصصی هیئت آلمانی با شماری از بازرگانان و صاحبان صنایع خراسان شمالی و رضوی که در اتاق بازرگانی بجنورد برگزار شد، زمینه اجرایی شدن هر چه سریع تر توافق های انجام شده در زمینه های مختلف و توسعه مراودات اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک فراهم شود.

محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: امروز تفاهم نامه ای در ۹ ماده برای همکاری مشترک اتاق بازرگانی استان و طرف آلمانی به امضا رسید که مبنای ادامه همکاری ها خواهد بود.

مهم ترین محورهای این تفاهم نامه شامل همکاری دوجانبه برای توسعه مراودات اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک، همکاری در زمینه اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و سرمایه گذاری، کمک به برپایی نمایشگاه های تخصصی در ایران و آلمان، تشکیل کارگروهی مشترک برای بررسی روند اجرایی شدن توافق ها و کمک به سرمایه گذاری مشترک در بخش های کشاورزی، انرژی خورشیدی، عمران و راه آهن، گردشگری و سنایع دستی و دیگر موضوعات مورد علاقه فیمابین است./

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز