نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی ؛

نقطه قوت کمیته تطبیق بهره مندی از خرد جمعی می باشد

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۱۴:۴۰:۴۲
کد خبر: ۵۸۳۰۰۸
نقطه قوت کمیته تطبیق بهره مندی از خرد جمعی می باشد
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان اظهار کرد : نقطه قوت کمیته تطبیق بهره مندی از خرد جمعی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد رضا صالحی در همایش علمی بررسی و تبیین جایگاه، اختیارات و وظایف قانونی هیات های تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی با قوانین و مقررات اظهار داشت: این کمیته ترکیبی از نمایندگان 3 قوه ی قانونی کشور و به منظور بررسی مصوبات شوراهای اسلامی روستا، بخش، شهر و شهرستان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه کمیته تطبیق از اختیارات بالایی برخوردار بوده و با بهره مندی از افرادی با آگاهی کامل از قوانین و مقررات می تواند قوی تر از گذشته از انحرافات مصوبات شوراهای اسلامی جلوگیری کند.

وی اشاره داشت: مغایرت های برداشت اعضاء کمیته از قوانین و مقررات و شرح وظایف شوراهای اسلامی می تواند مشکل ساز باشد و بنابراین برگزاری نشست ها و جلسات متعدد راهکاری مناسب برای نزدیک شدن افکار اعضاء به یکدیگر خواهد بود.

صالحی بیان داشت: مصوبات کلیه شوراهای موضوع این قانون در صورتی که پس از دوهفته از تاریخ ابلاغ مورد تایید «هیأت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی کشور با قوانین» قرار گیرد لازم‌الاجراء می‌باشد و در صورتی که هیأت مذکور آن را مغایر با قوانین و مقررات کشور و یا خارج از حدود وظایف و اختیارات‌ شوراها تشخیص دهد می‌تواند با ذکر مورد و به‌طور مستدل به شورای صادر کننده مصوبه برگشت دهد.

صالحی با بیان این مطلب که شوراهای اسلامی باید مباحث اجتماعی را مد نظر قرار دهند، افزود: در برخی موارد مصوبات شوراهای اسلامی تحت تاثیر مباحث مختلف اجتماعی به گونه ای است که صرفا باری را از دوش خود بر می دارد که این امر موجب بروز برخی مسائل در جامعه خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: مصوبات شورای اسلامی در مباحث اجتماعی گربیانگیر فرمانداری، دادگستری و نماینده شورای متناسب با کمیته تطبیق خواهد شد و بنابراین باید با ارائه آموزش های لازم توسط واحدهای مختلف ذی ربط از بروز بدبینی ها جلوگیری کرد.

محمد رضا صالحی در ادامه سخنان خود همچنین بر برگزاری جلسات منظم کمیته تطبیق تاکید داشت و افزود: پس از شروع به کار منتخبین جدید شوراها همایشی با محوریت آموزش اعضاء شورا و با حضور فرمانداران، شهرداران و قضات هیئت های تطبیق برگزار خواهد شد.

در ادامه این همایش همچنین رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: هیات تطبیق ابزاری مناسب برای احقاق حق وعدالت در جامعه است.

حجت الاسلام قدرتی با بیان این مطلب که زمان برگزاری جلسات هیات تطبیق صرفا محدود به ساعات اداری نباشد ، افزود: امیدواریم با برگزاری منظم جلسات این هیات شاهد اثرات مثبت آن در جامعه باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز