مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری :

تقویت باورهای دینی و بنیان خانواده لازمه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۱۱:۳۰:۴۰
کد خبر: ۵۸۶۱۰۷
تقویت باورهای دینی و بنیان خانواده لازمه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: تقویت باورهای دینی افراد جامعه و بنیان خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی لازمه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، ملیحه یغمائی در گفتگوی ویژه خبری با سیما استان اظهار داشت:  مسئله عفاف و حجاب برای حفظ هویت اسلامی ما ضروری است وبه همین دلیل جمهوری اسلامی مورد هجمه های مختلف از سوی دشمنان اسلام و نظام قرار گرفته است.

یغمائی با تاکید بر این موضوع که عفت و حجاب تنها مختص زنان نیست و بلکه یک مسئله عمومی است، افزود: این فرهنگ باید به عنوان یک ارزش و باور به درستی به جوانان و نوجوانان جامعه به ویژه دختران آموزش داده شود چرا که گسترش بی حجابی و بدحجابی ریشه در تربیت خانوادگی دارد.

وی ادامه داد: جامعه ما به ویژه خانواده های مذهبی باید باورهای دینی را به عنوان یک ارزش به جامعه تزریق نموده تا رعایت عفاف و حجاب در جامعه به عنوان یک افتخار تلقی شود.

وی تاکید کرد: گرایش به زیبایی در سرشت تمامی انسان هاست و بنابراین نهادهای علمی و فرهنگی ما باید با تکیه بر این موضوع مطالعه دقیقی به منظور تعریف ساختار درست در جامعه داشته باشند تا عفاف و حجاب به یک فرهنگ جاذب در بین جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

یغمائی مطرح کرد: واحدهای آموزشی ما باید فرهنگ عفاف و حجاب راه به درستی آموزش داده و دستگاههای قضائی و انتظامی ما باید با برقراری امنیتی مناسب و با تعریف یک سیستم ترویجی و تشویقی منجر به ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: ما باید بانوان توانمند استان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سیاسی را به عنوان یک الگوی مناسب به جامعه معرفی کنیم چرا که تاکید و باور این افراد بر فرهنگ حجاب اسلامی است.

ملیحه یغمائی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ابزارهای تشویقی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، از متخصصان طراحی پوشاک هم دعوت کرد، با تلفیق عناصر زیبایی شناختی و روزآمد، به طراحی و تولید لباس بر اساس فرهنگ غنی خراسان شمالی بپردازند.

یغمائی تصریح کرد: خوشبختانه توجه به بانوان و تکریم آنان در دستور کار دولت قرار داد و از ظرفیت بانوان توانمند در مناصب مختلف مدیریتی استفاده شده است.

وی مطرح کرد: توجه به اشتغال بانوان و حمایت از زنان بدسرپرست و بی سرپرست می تواند منجر به تحکیم بنیان خانواده شود که این موضوعات به درستی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی در ادامه به نقش موثر زنان در استان و مشارکت 52 درصدی آنان در انتخابات اخیر اشاره داشت و گفت: هم اکنون 60 نفر از اعضاء شوراهای شهر و روستای استان را بانوان تشکیل می دهند و همچنین 90 دهیار زن در استان وجود دارد و این بیانگر خودباوری آنان است.

یغمائی بیان داشت: بنابر تاکیدات و توجه ویژه استاندار محترم به بانوان ایجاد پارک های مختص بانوان در 8 شهرستان استان در دستور کار قرار گرفته است که تحقق این امر فضایی با نشاط و مفرحی را برای بانوان استان به وجود خواهد آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز