مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی؛

استفاده از دستگاه سونوگرافی جمعیت هلال احمر معطل نیروی متخصص است

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۱۲:۰۰:۳۱
کد خبر: ۶۰۲۸۸۴
استفاده از دستگاه سونوگرافی جمعیت هلال احمر معطل نیروی متخصص است
مدیرعامل جمعیت هلال احمرخراسان شمالی گفت: استفاده از دستگاه سونو گرافی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی معطل نیروی متخصص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ حسن شکوری نسب  گفت: تجهیزات پزشکی این جمعیت به علت نبود نیروی انسانی متخصص، بدون استفاده مانده است که این امر منجر می شود تا دستگاه سونوگرافی ما از حدود سه سال بدون استفاده بماند.

وی افزود: دستگاه سونوگرافی این جمعیت، دی ماه سال 93 خریداری شد اما استفاده از آن معطل تامین پزشک مانده است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی استان منعقد شده، دانشگاه متعهد شد تا نیروی انسانی مورد نیاز را تأمین کند اما تاکنون این نیرو در استان تامین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه همچنان دارد خاک می خورد و برخی تجهیزات دیگر نیز که برای خدمات رسانی در حوزه سلامت خریداری و تامین شده است، به علت مشابه، بلااستفاده مانده است.

شکوری نسب به پیگیری ها برای تاسیس آزمایشگاه تخصصی طبی در این استان اشاره و یادآورشد: ساختمان این پروژه آماده است و تجهیزات و امکانات نیز تامین شده است اما این تجهیزات به علت نبود نیروی متخصص، در انبارهای مرکز در تهران دپو شده و به استان منتقل نشده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درخصوص تامین بالگرد در استان گفت: بر اساس قول های داده شده، یک فروند بالگرد از بالگردهایی که توسط جمعیت هلال احمر خریداری شده به این استان اختصاص پیدا می کند.

شکوری نسب افزود: امید می رود امسال یک فروند بالگرد برای تکمیل امداد هوایی در استان مستقر شود.

به گفته وی اکنون یک فروند بالگرد 15 روز از ماه در این استان حضور دارد و 15 روز نیز در استان سمنان خدمات رسانی دارد.

 

وی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه نیمی از قربانیان حوادث جاده ای استان در سرصحنه و مابقی در حین انتقال و یا در بیمارستان جان خود را از دست داده اند گفت: این ارقام، ارقام دقیقی نیست و جمعیت هلال احمر به موقع در سر صحنه حضور داشته است.

وی اظهار کرد: از سال 94 تا کنون جمعیت هلال احمر این استان هیچ فوتی را در حادثه های جاده ای منتقل نکرده است.

وی تصریح کرد: در این مدت هیچ مصدومی در حین انتقال توسط این جمعیت، جان خود را از دست نداده و تمام مصدومان زنده به بیمارستان یا مراکز درمانی تحویل داده شده اند.  

شکوری نسب به زلزله اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: این زلزله یک مانور بزرگ برای تمام اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بود و برخی نواقص در مدیریت بحران در استان شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: بروز مشکل در برقراری ارتباطات از چالش های امداد رسانی در این حادثه بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: در این زمینه نیاز است تا خط ویژه بحران در استان راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: اکنون بیش از 70 درصد از مناطق مختلف استان زیر پوشش شبکه رادیویی بی سیم قرار دارد و نیاز است تا این شبکه تقویت شود.

وی درباره امدادگران حادثه دیده در عملیات های امدادرسانی گفت: در چند سال گذشته چهار امداد گر جان خود را از دست داده اند.

 

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز