مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری:

برنامه های هفته دفاع مقدس امسال باید متفاوت باشد

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۱۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۱۳۳۵۳
برنامه های هفته دفاع مقدس امسال باید متفاوت باشد
مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به تقارن ایام ماه محرم، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس،برنامه های هفته دفاع مقدس امسال باید متفاوت از سال های گذشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، بتول شیرزادی در جلسه کمیته های ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان اظهار داشت: اهتمام ویژه برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس با رویکردی متفاوت نسبت به سنوات گذشته با توجه به تقارن سه مناسبت مهم، از تاکیدات استاندار و مشاور عالی و مدیر کل حوزه استاندار است.

شیرزادی افزود: ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و کمیته های ذیل آن با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تشکیل و وظایف هر یک متناسب با دستورعمل های ابلاغی به خوبی تشریح شد. وی ادامه داد: هریک از کمیته ها باید مستندات جلسات و عملکردهای خود را به دبیرخانه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس ارسال کنند.

شیرزادی با اشاره به این سخن دکتر روحانی مبنی بر این که ایثارگران بدون هیچ چشمداشتی از آرمان های نظام و انقلاب دفاع کردند، افزود: تجلیل از شهدا وظیفه همه ماست و بنابراین اقدامات ما به عنوان مسئولان در راستای پیگیری امور مربوط به ایثارگران، شهدا و جانبازان باید جهادی باشد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نشود.

در ادامه این جلسه دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان نیز اظهار داشت: فرهنگ 8 سال دفاع مقدس متعلق به تمامی مردم است و منحصر به جناح و گروه خاصی نیست.

سرهنگ احیامحمد امیری ادامه داد: برنامه های مختلفی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سوی کمیته های ذیل ستاد طرح ریزی شده است و امیدواریم برنامه های امسال متفاوت از سال های گذشته برگزار شود.

سرهنگ امیری کمیته‌های نظامی، دانشجویی و دانش‌آموزی، اطلاع‌رسانی، فرهنگی و تبلیغات، نظارت و ارزیابی، ایثارگران، ورزشی و جوانان، روحانیت، زنان و پشتیبانی را کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش مداحان استان با محوریت دفاع مقدس، بیان داشت: در این همایش بر این موضوع تاکید شد که در تمامی مداحی های مربوط به ایام ماه محرم، موضوع دفاع مقدس از عاشورا و کربلا جدا نشود و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در این ایام مورد تاکید باشد.

بنا به گفته سرهنگ امیری برگزاری همایش روحانیت، شب‌ شعر و خاطره، پیاده‌روی سراسری در مرکز استان، همایش زنان ایثارگر، رژه نیروهای مسلح، گلباران مزار شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و دیدار با خانواده‌های شهدا ازجمله برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

در ادامه رئیس کمیته بازرسی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز مطرح کرد: همزمان با شروع هفته دفاع مقدس بحث ارزیابی عملکرد کمیته ها و دستگاه های اجرایی منطبق بر دستورعمل های اجرایی ابلاغ شده آغاز خواهد شد.

مهدی کرامتی اشاره داشت: هدف از این بازرسی ها بهبود اقدامات و فعالیت ها در حوزه ترویج فرهنگ و شهادت است، چرا که آرامش و امنیت امروز را مدیون خون شهداء و ایثارگان هستیم.

کرامتی تاکید کرد: مقدمات لازم توسط کمیته های مختلف به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه ها فراهم سازی شود و تکالیف دستگاه های اجرایی ذیل کمیته ها به آنان ابلاغ و مدیران دستگاه ها اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

ملیحه یغمایی رئیس کمیته زنان نیز اظهار داشت: برگزاری شب خاطره با حضور بانوان ایثارگر از جمله برنامه های ابتکاری این هفته از سوی کمیته زنان است چرا که اعتقاد داریم زنان علاوه بر عهده داشتن طیف گسترده ای از فعالیت ها در پشت جبهه، در خط مقدم نبرد نیز حضور فعالانه ای داشتند که این ایثارگری ها و جانفشانی ها باید به سمع و نظر جامعه رسانده شود.

وی افزود: تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر، برگزاری کوهپیمایی کارکنان بانوی بسیجی دستگاه های اجرایی، اکران عمومی فیلم شیار 143 ، برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی برای قشر دانش آموزی و هم چنین گلباران مقبره شهیده دانش آموز ((مریم رازی)) از دیگر برنامه های این کمیته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز