مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

حضور ٢٨٦ ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۳:۵۷:۲۰
کد خبر: ۶۲۷۸۸۱
حضور ٢٨٦ ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ٢٨٦ ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،حسین فرخنده در نشست خبری نمایشگاه کتاب را یکی از ضرورت ها برای تقویت چرخه نشر دانست و آن را فرصتی برای دسترسی آسان شهروندان به کتاب های مورد نیاز عنوان کرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه که از سوم تا هشتم آبان ماه در مصلی بجنورد برپا می شود، ٢٨٦ ناشر حضور می یابند که سهم  استان، ١٢ ناشر است.

وی با بیان این که ٣٦ هزار و ٤٣٣ عنوان کتاب در این نمایشگاه با در نظر گرفتن ١٧٦ غرفه عرضه می شود، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ٥٠ میلیون تومانی بن کتاب هستیم که رقم بن ها به ٤٠٠ میلیون تومان می رسد.

وی استقبال خوب مردم استان را از عوامل اثر گذار در برپایی نمایشگاه  کتاب در استان دانست که موجب شده است تا خراسان شمالی در زمره استان هایی قرار گیرد که تقریبا به طور مستمر از سال ٨٥ تاکنون شاهد برپایی نمایشگاه کتاب بوده است.

فرخنده با اشاره به این که حضور کودکان و نوجوانان در نمایشگاه  از  اهمیت  بالایی برخوردار است و زمینه ای است برای این که این نسل کتاب خوان حرفه ای تربیت شود، از ٣٠ فعالیت جنبی در این دوره از نمایشگاه خبرداد و تصریح کرد: تصویرسازی کتاب کودک، کارگاه داستان نویسی خلاق و معیارهایی انتخاب کتاب برای کودکان، ایستگاه نقاشی و سرگرمی درکنار جشن امضای کتاب و مشاعره آیینی و نشست های تخصصی با موضوعات مختلف از برنامه هایی است که در غرفه های جنبی اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این مسئله که باید از نمایشگاه کتاب استان در حد استانی انتظار داشت، نمایشگاه کتاب را زمینه ای برای حضور افراد مختلف با هر سلیقه و ذوق و گرایشی عنوان کرد تا بتواند به منابع مورد  نظر دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به نظرسنجی های صورت گرفته در دوره گذشته به ارائه آماری مبنی بر علاقه مندی مردم استان به کتاب های علوم انسانی و ادبیات و کودک و نوجوان پرداخت و افزود: توجه به نیاز مخاطبان در نمایشگاه های مختلف مد نظر بوده و هست.

وی نمایشگاه کتاب را ادای احترامی به جایگاه  علم و فرهنگ و اندیشه دانست و اظهار امیدواری کرد: تا  مردم  با استقبال پر شور خوداز  نمایشگاه زمینه ای را فراهم آورند که شاهد رونق پیش از پیش صنعت نشر در استان باشیم.

دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان از سوم تا هشتم آبان ماه درمحل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود.

 

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز