در سایه اعتدال و همدلی گره گشای مشکلات مردم باشیم

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۲:۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۳۰۹۸۷
در سایه اعتدال و همدلی گره گشای مشکلات مردم باشیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: در سایه اعتدال و همدلی و به دور از افراط و تفریط و حاشیه پردازی بایستی گره گشای مشکلات مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مهرداد ابرهیمی در نشست شورای اداری شهرستان بجنورد اظهار داشت: اعتدال به معنای به کارگیری تمام توانمندی ها و ظرفیت های موجود در راستای پیشرفت و توسعه استان است.

وی افزود: مشکلات عمده ای در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید و دولت یازدهم وجود داشت که تورم بیش از ۴۵ درصدی، اختلاس های سرسام آور، تعطیلی بیش از ۵۰ درصد کارخانه ها، افزایش ۷۵۰ هزار کارمند به بدنه دولت، بیش از ۵۵۰ هزار کارگر اخراجی، انواع تحریم ها و فشارهای اقتصادی و منازعات سیاسی از جمله این مشکلات در عرصه های مختلف داخلی و سیاست خارجی بود.

وی ادامه داد: مردم با رای به دولت تدبیر و امید خواستار تغییرات با هدف توسعه و پیشرفت شدند تا در سایه اعتدال و هم افزایی و با پیروی از راه امام راحل و شهدا پیشرفت و آبادانی در کشور رقم بخورد.

دکتر ابراهیمی افزود: برنامه دیپلماسی دولت یازدهم و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بعد از ۲۳ ماه و با گذشتن از فراز و فرودهای فراوان در آوردگاهی بزرگ و با پیروی از منویات رهبری توانست از یک پیچ تاریخی عظیم عبور کند و مذاکرات هسته ای ۱۲ ساله ما به سرانجام رسید.

وی تصریح کرد: مردم ما باید بدانند برجام آن قدر مهم و با ارزش است که ترامپ و یارانش خواهان برهم زدن آن هستند تا ایران از برجام و دستاوردهای آن دور بماند.

وی اشاره داشت: ایجاد سلامت اقتصادی، مهار تورم، ثبات و امنیت اقتصادی با افزایش تراز صادرات و واردات و ارتقای اعتبارات شهرستانی از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید است که باید به درستی اطلاع رسانی شود.

معاون سیاسی استاندار با تاکید بر این که برخورداری مدیران و مسئولان از نگاه توسعه ای لازمه توسعه و پیشرفت استان است، تصریح کرد: مردم تمامی نهادهای اجرایی، حمایتی، نظامی و انتظامی و...را در نگاه کلی، دولت می دانند و نارضایتی از یک بخش نارضایتی از تمام مجموعه را به دنبال خواهد داشت و بنابراین باید به دنبال جلب رضایتمندی مردم در تمامی حوزه ها باشیم.

ابراهیمی خطاب به مدیران شهرستان گفت: گره گشای مشکلات مردم باشیم و از تمام قوانین و مقرارت موجود به درستی بهره بگیریم تا در کمترین و سریع ترین زمان پاسخی درخور به درخواست مردم داشته باشیم.

وی بیان داشت:فعال سازی کارگروه ها، نظارت و گزارش گیری از کارکنان زیر مجموعه، حضور میدانی در شهرستان ها و روستاها، تعادل در برخورد و پیگیری مسائل و تلاش برای ایجاد آرامش در جامعه مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی باشد.

دکتر ابراهیمی بیان کرد: مدیران ما باید کارشناس و توانمند باشند و برای تحقق این هدف باید دانش و محدوده کار خود را ارتقاء بخشند و با حضور در میان مردم و تعادل در رفتارها، گفتارها و نگاه ها با توجه به وجود اقوام و مذاهب مختلف در استان احساس امنیت و آرامش را در جامعه به وجود آورند و با تزریق نشاط و امید، اعتماد و رضایتمندی مردمی و عمومی را جلب کنند.

دکتر ابراهیمی مطرح کرد: افکار عمومی بسیار مهم هستند و همین نقطه قوت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و بنابراین ما باید در کنار این که خدمات در خور و شایسته به مردم ارائه می دهیم، باید مدیریتی درست بر توقعات و انتظارات داشته باشیم و قول ها و مساعدت های ما متناسب با توانمندی و شرایط موجود باشد. وی افزود: در انجام امور با مردم صادق و روراست باشیم و اگر امکان انجام کاری وجود ندارد، با توضیح شرایط موجود، موضوع را صادقانه به مردم اطلاع دهیم.

وی با بیان این که برخی استاد فرصت سوزی هستند، افزود: ما باید فرصت ها را غنیمت شمرده و نگداریم حتی یک ریال از بودجه استان برگشت بخورد.

وی بیان داشت: به لطف همدلی و وحدت حاکم بر فضای خراسان شمالی اتفاقات خوبی از زمان روی کار آمدن مهندس صالحی در استان رقم خورده است که می توان به حضور بیش از 240 مدیر ملی در این بازه زمانی اشاره داشت.

دکتر ابراهیمی اشاره داشت: کسب رتبه نخست رشد بودجه جاری کشور، رتبه دوم رشد بودجه عمرانی، اختصاص یک پنجم بودجه راه های کشور به خراسان شمالی و اخذ بیشترین مجوزهای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از جمله آثار مهم این حضورهاست.

در این نشست فرماندار بجنورد هم گفت: تلاش برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی مهم ترین سیاست مورد تاکید استان است و مدیران برای تحقق این هدف از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

محمود ثمینی خبر داد: امسال افزون بر ۲۵ درصد اعتبارات استان یعنی بیش از ۸۰ میلیارد تومان به شهرستان بجنورد تخصیص یافته و ابلاغ شده و ۶۰ درصد اوراق و اسناد خزانه نیز اعلام شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به آغاز امور عمرانی از ابتدای مهر ماه مدیران هر چه سریعتر برای امضای تفاهم نامه های لازم به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بنا به تاکید استاندار هیچ پروژه ای را نباید معطل افتتاح کنیم و بنابراین خدمات هر پروژه آماده بهره برداری به مردم ارائه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز