معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار :

هویت اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای مبارزه با مواد مخدر تقویت شود

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۱۳:۳۰:۲۶
کد خبر: ۶۳۳۴۳۳
هویت اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای مبارزه با مواد مخدر تقویت شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک چالش اساسی یاد کرد و گفت: هویت اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای مبارزه با مواد مخدر باید تقویت شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مهرداد ابراهیمی در  ششمین نشست اعضای کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که یکشنبه شب برگزار شد، با بیان این که جوانان، زنان، دانشجویان و دانش آموزان بیشتر در معرض آسیب بزرگی چون اعتیاد هستند، بر لزوم دستیابی به آماری قطعی تاکید کرد و افزود: موضوع اعتیاد جزو مباحثی است که می تواند یک نظام را دچار استحاله کند.

وی گفت: دسترسی آسان به مواد مخدر و انواع مواد افیونی و فقدان آماری واقعی از افرادی که تفننی و یا حرفه ای مواد مصرف می کنند، می طلبد تا در روش ها و رویکردهای مبارزه با این بلای خانمانسوز تغییر ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بیشترین هزینه را در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر پرداخت کرده و خسارت های زیادی متحمل شده است و تعداد قابل توجهی از نیروهای خدوم انتظامی در این راه به شهادت رسیده اند‌.

ابراهیمی با اشاره به تاثیر مستقیم اعتیاد بر بسیاری از بزهکاری های اجتماعی تصریح کرد: با ریشه کن کردن اعتیاد ، آمار طلاق، فساد و ده ها جرم و بزه دیگر به طور چشگیری کاهش می یابد.

وی به تشریح مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در چهار بخش پیش بینی، پیشگیری، مقابله و بازسازی، پرداخت و خاطرنشان کرد: تقویت هویت مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی در این راستا بسیار تاثیر گذار است.

وی رفع فقر و محرومیت و هم چنین ایجاد اشتغال را از دیگر مباحثی بیان کرد که با تحقق آن شاهد کاهش آمار معتادان به مواد مخدر خواهیم بود.

ابراهیمی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از پدیده حاشیه نشینی و لزوم ایجاد مبلمان شهری منطبق بر طرح های جامع و تفضیلی گفت: سکونتگاه های غیر رسمی یکی از کانون های فعالیت معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر است.

وی پرهیز از جزیره ای عمل کردن در حوزه مبارزه با مواد مخدر را خاطرنشان کرد و افزود: ستادهای مبارزه با مواد مخدر در استان ها باید با استفاده از خرد جمعی و هم افزایی ظرفیت ها در این مسیر تلاش کنند.

وی نقش سمن ها را در این حوزه تاثیر گذار و قابل توجه دانست و حمایت مادی و معنوی از فعالیت های قانونی سازمان های مردم نهاد فعال در این بخش را ضروری دانست.

در ادامه این جلسه مدیر کل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:استفاده از فرصت های اجتماعی برای آگاه سازی و اطلاع بخشی در حوزه اعتیاد الزامیست.

محمد بیرجندی ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان مبارزه با مواد مخدر، از این بلای خانمان سوز به عنوان بزرگترین تهدید جامعه انسانی یاد کرد.

وی با اشاره به هدف گذاری های برنامه ششم توسعه گفت: بر این اساس تا پایان برنامه ششم باید ۲۵ درصد مصرف مواد را در سطح منطقه ای، ملی و محلات کاهش دهیم .

این مقام‌مسئول، تحقق این مهم را نیازمند عزم ملی و انسجام همگانی دانست و اظهار داشت: نقشه عملیاتی و راهبردی استانی در این حوزه  مهم است.

بیرجندی تاکید کرد: برای توفیق بیشتر باید از ظرفیت دستگاه های دولتی و هم توانمندی بخش های غیر دولتی در قالب یک فرآیند سازمان دهی شده استفاده کرد. وی خاطر نشان کرد: سیاست دولت استفاده از فرصت های مطلوب اجتماعی و توان های بالقوه و ذاتی در جامعه است تا مردم را درگیر این موضوع کند. وی گفت: هر فرد باید یک رسانه اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بشود و از هر امکانی برای آگاه سازی و اطلاع رسانی از مضرات اعتیاد استفاده کرد.

بیرجندی به تشریح جایگاه کمیته توسعه مشارکت ها پرداخت و تاکید کرد: از فرصت برگزاری جلسات کمیته برای ایده پردازی و ارائه طرح در این حوزه استفاده شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز