معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در خراسان شمالی بیشتر توسعه یابد

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۸:۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۶۳۱۶۴
زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در خراسان شمالی بیشتر توسعه یابد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: در حوزه زیرساخت های حوزه فناوری خطلاعات و ارتباطات استان در اکثر نقاط روستایی و شهری بامشکلاتی مواجه هستیم که باید این زیر ساخت ها توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در دیدار با مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت:شاخص های توسعه در حوزه فناوری استان در سطح مطلوب نیست که یک دلیل عمده عدم تحقق این هدف ،شرایط استان به لحاظ تازه تاسیس بودن آن است که این جمعیت جوان نیازمند دانش و تکنولوژی و ابزار کار جدید است.

وی ادامه داد:باید با کمک و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم حداقل های حوزه فناوری را در این استان فراهم آوریم تا به شاخص ها و میانگین کشوری دست یابیم.

دلپسند تصریح کرد:انتظار داریم با توجه به ویژگی ها و پتانسیل استان، وزارت ارتباطات و فناوری در حوزه اجرای پروژه ها، فیبر نوری و یا اشتغال در حوزه فناوری اقدامات و بسترهای لازم را انجام دهد.

وی خواستار پوشش کامل شبکه های همراه اول و ایرانسل در استان شد و افزود:840 روستای بالای 20 خانوار استان که اکثر آنها در نقاط مرزی و مناطق کوهستانی قرار دارد با مشکلات حوزه پوشش همراه اول و ایرانسل به شدت مشکل دارند که امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری سهم قابل توجهی از اعتبارات را به این حوزه اختصاص دهد.

مدیرکل مرکز بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری نیز در این دیدار اظهار داشت:این وزارت خانه تنها می تواند زیر ساخت های لازم را فراهم آورده و بسته های تشویقی در اختیار شرکت ها و موسسات قرار دهد بنابراین در بحث فرهنگ سازی برای ایجاد کسب و کار در حوزه فناوری یا مواردی دیگر همت، تلاش و توان مدیران استانی را می طلبد.

صبوحی تصریح کرد: خوشبختانه استانهای خراسان شمالی و جنوبی در بحث جذب اعتبارات از استانهای دیگر عقب تر نیستند اما بازهم نیازمند همگرایی بیشتر مدیران هستند.

وی خاطرنشان کرد: تامین تلفن خانگی برای روستاهای بیش از 20 خانوار با پوشش تلفن همراه ، دسترسی به اینترنت و استفاده از دورنگار، تامین حداقل یک ارتباط تلفن عمومی برای روستاهای زیر 20 خانوار و ایجاد ارتباط و فناوری ارتباطات روستایی در روستا های 70 خانوار به بالا انجام می شود.

صبوحی ادامه داد:با توجه به استعلام مشکلات در حوزه تلفن ثابت در روستاهای خراسان شمالی به زودی این مشکل را حل خواهیم کرد.

گفتنی است در این جلسه تمامی موارد و مشکلات حوزه فناوری استان با مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری مطرح و آنان به هریک از این مشکلات پاسخ های لازم را ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز