استاندار:

جوان گرایی در مدیریت ها از اصول کاری ماست

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۱۷:۳۱:۲۱
کد خبر: ۶۶۹۸۱۲
جوان گرایی در مدیریت ها از اصول کاری ماست
استاندار خراسان شمالی در نشست صمیمی با خبرنگاران دانش آموز خبرگزاری پانا بر موضوعاتی همچون کسب مهارت آموزی و توانمند سازی دانش آموزان، اهمیت دادن به جوان گرایی در مدیریت ها،افتتاح اردوگاه دانش آموزی و پیگیری مشکلات خبرگزاری پانا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی در این نشست صمیمی اظهار داشت:میانگین سن مدیریتی در استان را با جابه جایی 54 نفر در سطوح مدیریتی  ده سال کاهش داده ایم و این در حالیست که این موج تغییرات همچنان ادامه دارد.
وی خطاب به تمام دانش آموزان حاضر در این نشست گفت:نباید تنها به دنبال حفظ کردن دروس باشید بلکه هدفگذاری اصلی شما باید یادگیری عمیق توام با کسب مهارت آموزی و در راستای توانمند سازی باشد زیرا با تحقق این مهم، در آینده شاهد حضور مدیران توانمند در تمامی سطوح مدیریتی خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم آموزش هایی که دانش آموزان می بینند، نه تنها برای یادگیری و کسب مدارج تحصیلی است بلکه برای پیشبرد یک زندگی مسالمت آمیز تعریف شده و دانش آموزان در این مسیر باید با عمل کردن به این موضوع آن را تحقق ببخشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود و در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان خبرنگار مبنی بر اهمیت استفاده از دانش آموزان به عنوان مشاور گفت: مشاور در کنار تخصص و مطالعه خود نیازمند تجربه است و این اعتقاد را دارم که  بهترین مدیران می توانند جوان ترین آن ها باشند ضمن اینکه می توان به جای حضور ریش سفیدان و مدیران باتجربه برای اجرا از جوانان مدیر نیز بهره گرفت.
صالحی در پاسخ به دیگر سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادی نیز تصریح کرد:خبرنگاران در گام نخست باید مقایسه و رصد شفاف و دقیقی از تمامی آمارهای حوزه اقتصادی داشته باشند زیرا با انجام این کار می توان  میزان تخلفات را در سطح جامعه کاهش داد.
وی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی همواره جزو مهم ترین و اولویت دار ترین مسائل این استان است، در ادامه افزود:از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون ۶ هزار و 253 پروژه عمرانی با اعتباری حدود ۳ هزار و 100 میلیارد تومان در خراسان شمالی به بهره برداری رسیده که ۲ هزار و 914 پروژه عمرانی یعنی معادل 47 درصد با اعتبار ۲ هزار و 170 میلیارد تومان یعنی معادل 70 درصد مربوط به ایام حضور من در استان بوده است.
صالحی اظهار داشت:شاخص بیکاری استان در ابتدای دولت تدبیر و امید 13.4درصد بوده که این رقم در تابستان امسال به 9.9 درصد کاهش یافته و هدف گذاری ما کاهش این عدد به زیر 5 درصد تا پایان دولت دوازدهم است.
وی بیان کرد:امسال سهم تعریف شده برای استان به لحاظ جمعیتی در طرح اشتغال فراگیر ملی ۸ هزار و 680 نفر و هدف گذاری استان ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر بود که با ثبت ۸ هزار و ۴۱۰ شغل ایجاد شده در استان تا پنجم بهمن ماه، تاکنون حدود ۹۰ درصد سهمیه و ۸۴درصد هدفگذاری اشتغال سال جاری محقق شده است.
استاندار خراسان شمالی گفت: همچنین باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان اکنون 18 کیلومتر آن آماده آسفالت و 4 کیلومتر آماده بهره برداری است و این در حالیست که 59 کیلومتر از این محور در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
وی همچنین راه آهن گرگان-بجنورد و مشهد را محور ترانزیتی و مهم در توسعه استان معرفی کرد و گفت: این محور در اولویت دولت برای فاینانس قرار گرفت و آستان قدس برای پرداخت سهم 15 درصدی دولت اعلام آمادگی کرده است.
صالحی همچنین قول مساعد افتتاح اردوگاه دانش آموزی استان را برای تابستان سال 97 داد و گفت: تا قبل از افتتاح این اردوگاه و برگزاری نخستین اردوی دانش آموزی، مشکلات موجود را به تدریج حل خواهیم کرد.
وی اظهار داشت:هرچند اعتبارات خوبی برای فضاهای آموزشی تخصیص یافته اما مساله کمبود اعتبارات خبرگزاری پانا مورد رصد و پیگیری قرار خواهد گرفت.
استاندار خراسان شمالی همچنین قول تامین اعتبار برای تشکیل نخستین کلاس آموزش حرفه ای خبرنگاری برای خبرنگاران پانا را نیز داد و تخصیص دیگر اعتبارات را منوط به همکاری آموزش و  پرورش دانست.
صالحی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران مبنی بر آخرین اقدامات  برای زلزله زدگان استان گفت: با توجه به بیمه بودن تمام منازل روستایی مشکل جدی در این حوزه نداشتیم و تاکنون نیز افزون بر یکهزار و 100 واحد مسکونی  تکمیل شده است و هیچ خانواده ای نیز در چادر زندگی نمی کند.
در پایان این نشست، قربانعلی سلطانی نخستین مدیر سازمان دانش آموزی استان و براتعلی حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش دستمال گردن نماد سازمان دانش آموزی و کارت عضویت افتخاری خبرگزاری پانا را به مهندس صالحی استاندار خراسان شمالی اهدا کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز