استاندار در جمع علمای اهل سنت استان:

امام(ره) مظهر کامل وحدت بود/ اهل سنت در جنگ و سازندگی به کشور خدمت کردند

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۲۲:۴۱:۳۵
کد خبر: ۶۷۲۵۳۹
امام(ره) مظهر کامل وحدت بود/ اهل سنت در جنگ و سازندگی به کشور خدمت کردند
استاندار خراسان شمالی در جمع علمای اهل سنت با اشاره به تأکیدات مداوم بنیانگذار انقلاب اسلامی بر وحدت امت اسلام بر مبنای اشتراکات مذاهب، امام خمینی(ره) را مظهر کامل وحدت خواند و تصریح کرد: اهل سنت نیز از ابتدای پیروزی انقلاب در تمام عرصه ها به کشور و نظام خدمت کرده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان شامگاه سومین روز دهه فجر در نشست صمیمی با علمای اهل سنت به اشتراکات فراوان پیروان مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: مشترکات ما به قطع و یقین بسیار بیشتر از وجوه تفرق است بنابراین بر اساس همین موضوع می توان وحدت و انسجام را تقویت کرد.

محمدرضا صالحی از امام خمینی(ره) به عنوان مظهر کامل وحدت یاد کرد و افزود: خداوند متعال برای تمام فرزندان آدم کرامت قائل شده و معیار برتری را تقوا دانسته است.

وی با بیان این که اهل تسنن به نسبت جمعیت خود شهدای زیادی به انقلاب و نظام تقدیم کرده اند، افزود: آنان در جبهه های دیگر مثل سازندگی و خدمت رسانی به دیگر هموطنان نیز همواره حضور فعال داشته اند.

صالحی با بیان این که بیشترین سفر به شهرستان ها و روستاها را در مدت زمان مسئولیت خود به عنوان استاندار خراسان شمالی داشته است، برخی از خدمات دولت برای روستاییان را ذکر و خاطرنشان کرد: نخستین استان بودیم که سال گذشته تمام شهرهای آن گازرسانی شد و تا سال آینده نیز گازرسانی به تمام روستاهای استان به پایان می رسد.

استاندار هم چنین برای تکمیل ارتباط جاده ای شهرستان راز و جرگلان با شهرستان کلاله در استان گلستان، احداث مجتمع آموزشی شبانه روزی دخترانه در بخش جرگلان به کمک معاونت امور زنان ریاست جمهوری، پیگیری حل مشکلات آب و جاده های دسترسی به روستاهای این منطقه و نیز، حل مشکلات مرتبط با اسناد اراضی کشاورزی اهالی این منطقه ترکمن نشین قول مساعد داد.

صالحی هم چنین گفت: با پیگیری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شده است در مرکز بخش جرگلان، یک مرکز درمان بستر با حضور چند پزشک دایر شود تا مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این بخش به حداقل برسد.

محمود ثمینی سرپرست معاونت سیاسی استانداری نیز از  اهل سنت استان به عنوان مرزدارانی غیور یاد کرد که همواره قدردان خدمات نظام و دولت بوده اند.

این گزارش حاکیست، در این نشست صمیمانه پس از سخنان آخوند کمالی مشاور استاندار در امور اهل سنت، شماری از علمای مناطق ترکمن نشین استان به بیان مطالب و دغدغه های خود پرداختند. تأکید بر تحکیم وحدت و همدلی، قدردانی از خدمات نظام اسلامی به ویژه دولت تدبیر و امید در مناطق اهل سنت، تجلیل از مهندس صالحی استاندار بابت توجه خاص به مناطق ترکمن نشین استان و سفرهای متعدد به روستاهای اهل سنت، پیگیری حل مشکلات راه های روستایی، توسعه خدمات بهداشتی و آموزشی و حل مشکل اسناد اراضی منطقه مهم ترین مباحث مطرح آنان در این نشست بود./

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز