استاندار خراسان شمالی:

اشتغال مهم ترین اولویت دولت/ سال آینده سال نشاط و امید است

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۵:۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۷۷۴۰۷
اشتغال مهم ترین اولویت دولت/ سال آینده سال نشاط و امید است
استاندار خراسان شمالی با تشریح مهم ترین محورها و برنامه های مطرح در نشست مشترک استانداران سراسر کشور با رئیس جمهوری و جمعی از وزرا و معاونان رئیس جمهوری، از اشتغال به عنوان مهم ترین اولویت دولت برای سال آتی نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی اظهار داشت: مهم ترین محورهای مطرح در این نشست، اشتغال روستاییان و فارغ التحصیلان ، بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد ، گردشگری و صنایع دستی، سامانه های نوین آبیاری و سلامت مردم و محیط زیست بود.

وی با بیان این که در بحث اشتغال روستاییان 263 میلیارد تومان تسهیلات برای این استان اختصاص یافته است، افزود: با وجود اختصاص 263 میلیارد تومان اعتبار، امکان افزایش این مبلغ تا سقف 390 میلیارد تومان وجود دارد لذا تا پایان تیرماه سال آینده تمام رقم اعتباری تخصیص داده شده باید برای اشتغال روستاییان هزینه شود.

صالحی تصریح کرد: بنا به تأکیدات رئیس جمهوری در این نشست، از امروز تا پایان سال 97 سهم بیمه کارفرمایان هر کارگاهی که در چارچوب طرح تکاپو، نیروی کار جذب کنند و آموزش دهد، برعهده دولت خواهد بود. وی ادامه داد: در این زمینه بیمه حوادث را هم دولت برعهده می‌گیرد و بی‌تردید با اشتغال روستایی و توجه به آموزش حین کار، می توان تحول بزرگی در زمینه اشتغال ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس تاکیدات رئیس جمهور باید مهارت آموزی برای تحصیلکرده ها را نیز مبنای اولویت قرار داد.

وی اظهار داشت:بنا بر سخنان و تاکیدات رئیس جمهوری در رشد بخش خدمات، رشد بخش فناوری اطلاعات را درآینده نزدیک شاهد خواهیم بود بنابراین نگاه ما شکل گیری اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود.

صالحی در ادامه افزود: در جلسه ای با حضور معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقررشد تا مباحث مرتبط با فناوری اطلاعات در استان تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت داریم تا سال آینده را به عنوان سال نشاط، شادابی و امید تعریف کنیم، افزود:باید به سمت و سوی رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، حفظ تک رقمی شدن تورم پیش رفت.

صالحی سال آینده را سال چهلم انقلاب و سال خاص توصیف کرد و با تأکید بر لزوم بهره گیری بیشتر از ظرفیت های قانون اساسی خاطرنشان کرد: در این نشست هم چنین مهارت آموزی برای دانش آموزان و دانشجویان نیز مورد تأکید بود و سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز رویکرد خود را به تقاضامحوری تغییر داده است تا اشتغال مهارتی و دانش بنیان تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بافت های ناکارآمد نیز رئیس جمهوری نکاتی را متذکر شدند که باید منازل روستاییان  و منازل موجود در بافت های فرسوده شهری را به سمت مقاوم سازی پیش برد تا در زمان حوادث غیر مترقبه مشکل خاصی نداشته باشیم که البته قرارشد با شناسایی زمین های دولتی و اختصاص آن به ساکنان بافت های فرسوده مشکلات این حوزه را کاهش دهیم.

وی توسعه سامانه های نوین آبیاری و گسترش اشتغال با ورود نسل جدید شبکه های تلفن همراه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه حدود یکصد هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات باید در کشور ایجاد شود، ادامه داد: از این رقم، سهم استان یک صدم درصد یعنی یکهزار شغل برای سال آینده خواهد بود.

صالحی بیان کرد: مقرر شد در زمینه صنایع دستی و مخصوصا گردشگری تمام استانداران به رونق گردشگری با ایجاد هتل های ارزان قیمت برای گردشگران و توریست ها کمک کنند.

وی بیان کرد: در بخش روش های نوین آبیاری درصدد تقویت این حوزه در استان هستیم که طی صحبتی با قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد تا سهمیه خوبی برای خراسان شمالی در نظر بگیریم.

وی اظهار داشت : همچنین تصمیمات مهمی در زمینه کاهش مصرف آب و توسعه سامانه آبیاری‌های نوین، سلامت مردم، حوزه محیط زیست، آلاینده ها و تالاب ها اتخاذ شد.

صالحی تصریح کرد: باید ضمن توسعه محور قرار دادن مباحث مختلف محیط زیست، مجوز های لازم را در اختیار سرمایه گذار خارجی قرار دهیم و اگر بتوانیم روزی تنها از طریق اینترنت جذب سرمایه گذار داشته باشیم بدون شک به ایده آل های مورد نظر خود دست یافته ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید محیط زیست استان متحول شود، افزود:باید مشکلات پسماندها،صنایع آلاینده، ریز گردها و تالاب ها و محیط های خاص هم برطرف شود.

صالحی به محور ناوگان حمل و نقل نیز اشاره کرد و با یادآوری برنامه گسترده دولت برای جایگزینی خودروهای فرسوده اظهار داشت: با این اقدام ضمن ایجاد تحرک خاص و حفظ محیط زیست ،کمک به خانواده رانندگان، سلامت مردم و کمک به صنعت خوروسازی ،امیدواریم تمام خودوروهای با عمر بالای متوسط جهانی که 20 تا 25 سال است، در آینده نزدیک نوسازی شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به سیره عملی بزرگان دین مبین اسلام در رفتار با مردم گفت: رویکرد کلی دولت هم این است که مسئولان ، به ویژه وزرا و استانداران و مدیران نگاه یکسانی به اقشار مختلف، گروه های سیاسی و غیر سیاسی و عموم مردم داشته باشند تا شاهد رضایتمندی تمام مردم باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز