سرپرست معاونت سیاسی استانداری:

امنیت پایدار کشور را مرهون حمایت های مردم می دانیم

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۵:۴۴:۵۳
کد خبر: ۶۸۲۷۶۳
امنیت پایدار کشور را مرهون حمایت های مردم می دانیم
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشست بخشداران با حضور فرمانده انتظامی استان گفت: امنیت پایدار امروز کشور را مرهون حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مسئولان می دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود ثمینی در این نشست اظهار داشت: مردم با حضور در صحنه های مختلف و جدا کردن خود از صف اغتشاشگران همواره پشتوانه اصلی برای برقراری امنیت در کشور هستند و اما این به معنای اقتدار صرف نظامی و انتظامی در کشور نیست.

وی افزود: نیروهای انتظامی مسئول برقراری نظم و امنیت در جامعه هستند که عملکرد آنان در سنوات گذشته بیانگر مردم محور بودن فعالیت های شان است و همچنین در این راستا دیگر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نیز همواره کمک بسیار خوبی برای برقراری این آرامش و امنیت پایدار هستند.

وی ادامه داد: تعامل همیشگی نیروهای سیاسی و انتظامی با یکدیگر یکی از ارکان اصلی برای برقراری امنیت است چرا که نمایندگان عالی دولت در استان، شهرستان و بخش باید پاسخگوی امور باشند و برای برقراری تمامی مولفه های مورد نیاز برای امنیت پایدار با محوریت مردم رضایتمندی عمومی را افزایش دهند.

وی اشاره داشت: بخش عمده افزایش رضایتمندی ها به عملکرد اجرایی فرمانداران و بخشداران بستگی دارد و آنان باید در حوزه کاری خود در تبادل به موقع اطلاعات با نیروهای انتظامی برای تصمیم گیری و پاسخگویی از تمامی موارد و مباحث به درستی مطلع باشند.

ثمینی ضمن قدردانی از فعالیت و اقدامات بخشداران، فرمانداران و نیروهای انتظامی در برقراری امنیت به ویژه در اعتراضات اخیر که به درستی مدیریت شد، تاکید کرد: امروز بر افزایش انسجام و هماهنگی و تعامل کاری بخشداران با فرماندهان انتظامی بخش ها علاوه بر وجود الزامات قانونی تاکید داریم و همچنین تاکید می کنیم از بیان صریح مطالب همراه با آرامش استقبال خواهیم کرد.

نماینده مجلس هم در این نشست اظهار داشت: نقش فرهنگ سازی و افزایش مباحث آموزشی برای کاهش حوادث بسیار موثر است و به عنوان مثال چهاربانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان به عنوان زیرساخت فیزیکی مطرح است اما عامل انسانی با رعایت قوانین و مقررات مهم ترین دلیل برای کاهش تصادفات می باشد.

علی قربانی افزود: وجود اقتدار در برخورد با افرادی که مخل آسایش و امنیت مردم هستند، مورد تاکید است و همچنین ارائه راهکارهای لازم برای پیشگیری از بروز حوادث و اتفاقات مختلف الزامی می باشد.

در ادامه این نشست  فرمانده انتظامی خراسان شمالی هم پاسخگویی به عموم مردم را ویژگی برجسته نیروی انتظامی توصیف کرد و گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از سازمان هایی است که بیشترین ارتباط را با مردم و سایر نهادهای دولتی و غیردولتی دارد.

سردار علیرضا مظاهری افزود: موضوع امنیت نیازمند توجه جدی تمام جامعه است و تاکید دارم نیروی انتظامی به هیچ جناح و حزب خاصی وابسته نیست و بلکه متعلق به عموم مردم است.

وی ادامه داد: امروز آسیب های اجتماعی مهمترین بحث مورد توجه جامعه است که حل این مشکلات نیازمند توجه جدی مردم و مسئولان بوده و انتظار ما از بخشداران در این نشست ها بیان مسائل و معضلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بخش هاست.

در این نشست مقرر شدتا فرماندهان انتظامی بخش ها اخبار وقایع و اتفاقات را آنی به بخشداران برای گزارش آنان به فرمانداران اطلاع رسانی کنند و همچنین هر سه ماه نشستی مشترک بین بخشدار، فرمانده انتظامی و رئیس پاسگاه بخش برای بررسی وضعیت موجود در محل بخشداری ها برگزار و خروجی این جلسات به فرمانداری ها و فرماندهان انتظامی شهرستان ها و استان گزارش شود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز