تسهیل جذب سرمایه خارجی و تامین مالی شرکت های خراسان شمالی از بورس

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۹:۵۲:۰۴
کد خبر: ۷۱۰۵۹۶
تسهیل جذب سرمایه خارجی و تامین مالی شرکت های خراسان شمالی از بورس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان این که هر تحولی باید منشا خیر و و برکت و عامل پویایی باشد، تسهیلگری جذب سرمایه خارجی و تامین منابع مالی شرکت ها از بورس و فرابورس را خواستار شد.

به گزارش برنا؛ مجید پورعیسی در این مراسم با قدردانی از زحمات مدیر کل پیشین اقتصاد و دارایی استان، اظهار داشت: در فضای فعلی کار تیمی پیش برنده امور است و در هر دوره ای این تیم کاری تغییر می کند چرا که برای پیشبرد کارها نیازمند انگیزه های جدید و متفاوت مانند نوآوری، خلاقیت، تحرک، کارآمدی و پویایی و هم چنین بهره مندی از افکار افراد مختلف هستیم.

وی افزود: در حوزه سیاست گذاری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی دستگاهی فرابخشی است و ذیحسابان باید در حوزه نظارت مالی مراقب باشند چرا که بخشی از کارآمدی یا ناکارآمدی دستگاه های اجرایی به پویایی و خلاقیت آن ها بستگی دارد.

پورعیسی در ادامه خطاب به مدیر کل جدید اقتصاد و دارایی استان خاطرنشان کرد: پیش از انجام هر نوع خدمتی به ویژه در حوزه نظارت مالی اصلاحات لازم را انجام دهید و تاکید می کنم عدم همراهی حوزه های مالی و نظارتی موجب می شود تا اهداف دولت و سیاست های ارادی استان در زمان مشخص محقق نشود.

وی بیان داشت: جذب منابع خارجی یکی از وظایف اصلی اداره کل اقتصاد و دارایی است و در برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد تامین منابع و سرمایه گذاری ها، منابع خارجی است بنابراین اهتمام و تلاش مدیریت جدید اقتصادی و دارایی باید جذب سهم استان در این حوزه با ارائه برنامه مشخص باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: منابع تامین مالی برای حوزه سرمایه گذاری استان بانک محور است و مباحث بورس و فرابورس در استان پویایی لازم را ندارد و یکی از مطالبات ما از مدیریت جدید بهره مندی از تمامی فرصت ها برای تامین منابع مالی است.

پورعیسی ادامه داد: تیم اقتصادی استان زمانی کامل است که افکار، نگرش ها و تلاش های این مجموعه برای ارتقای استان سمت و سوی مشخصی داشته و نیل به همگرایی در استان مشخص باشد.

وی مطرح کرد: ایجاد تعامل و همفکری برای طرح مشکلات و ارائه راهکار حل آن نوعی بلوغ اجتماعی است که باید در استان گسترش یابد و صدای یکدیگر را به خوبی بشنویم و تاکید می کنم تعاملات نمایندگان مردم با مدیران باید مناسب باشد تا دیگران و نسل آینده انگیزه مضاعفی برای خدمت داشته باشند و محور تمامی این تعاملات باید کار باشد.

در ادامه این مراسم، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی با برنامه راهبردی به کار خود ادامه می دهد و در دولت تدبیر و امید ۳۳ پروژه جهت اجرا تدوین شده است که بخش بسیاری از آن ها برش استانی دارد که تحقق آن مستلزم تسلط کامل مدیریت اقتصاد و ادارایی استان بر موضوعات است.

شجاعیان افزود: در گذشته تسلط مدیران کل اقتصاد و دارایی در استان ها بر بخش هزینه و خزانه داری بود که موجب شده تا مدیران از نگاه سیاست گذاری دور بمانند و امیدواریم این نگاه به مرور زمان و با توجه به گسترش خزانه داری الکترونیکی از بین رفته و نقش اقتصادی ذی حسابان افزایش یابد.

وی ادامه داد: توجه توامان به بخش سرمایه گذاری داخلی و خارجی با توجه به شرایط روز دنیا و خروج آمریکا از برجام از رویکردهای جدید وزارت اقتصاد و دارایی است.

شجاعیان در ادامه با تاکید بر موضوع آمایش سرزمین تصریح کرد: بهره مندی از تجارب موفق دیگر استان ها و ارائه الگوی مشابه سرمایه گذاری الزامی است.

در پایان این نشست حکم انتصاب محمود قنبری به عنوان مدیر کل جدید اقتصاد و دارایی خراسان شمالی از سوی معاون اقتصادی وزارت اهدا شد و با اهدای لوح های جداگانه ای از سوی معاونت امور استان های وزارت اقتصاد و دارایی و استاندار خراسان شمالی از زحمات رضا بهمن پور مدیر کل پیشین این دستگاه قدردانی شد.

 

انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز