هدف ما تجهیز خانه ورزش در تمام روستاهای استان است

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۹:۲۱:۲۸
کد خبر: ۷۱۱۰۴۷
هدف ما تجهیز خانه ورزش در تمام روستاهای استان است
رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی با اشاره به تجهیز 25 خانه ورزش در استان طی سال گذشته گفت: اکنون تا 40 روستای دیگر را می‌توانیم تجهیز کنیم و هدف ما این است که خانه‌های ورزش در تمام روستاهای استان تجهیز شوند.

یوسف امیری در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: طی سال گذشته نزدیک به 25 خانه ورزش و در ماه گذشته نیز 12 خانه ورزش روستایی در استان خراسان شمالی تجهیز شده‌اند.

امیری ادامه داد: برای سال جاری 12 روستای دیگر هم قرارداد نوشته‌شده و تجهیزات آن آماده است، همچنین طی رایزنی با فدراسیون 13 روستای دیگر را هم می‌توانیم برای دریافت تجهیزات خانه ورزش روستایی معرفی کنیم، اگر روستاهای استان اعلام آمادگی داشته باشند تا 40 خانه ورزش روستایی را می‌توانیم تجهیز کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی استان خراسان شمالی تجهیز تمام روستاها به خانه ورزش را از اهداف این هیئت عنوان کرده و افزود: در مرحله اول به هر روستا یک میز پینگ‌پنگ، یک میز فوتبال دستی، یک دارت و اگر مکان مناسب در دسترس باشد 20-30 متر تاتمی برای ورزش‌های رزمی به روستاها واگذار می‌شود.

وی در ادامه افزود: تنها شرط لازم این است که در روستا مکانی عمومی و در دسترس همگان با مساحت مناسب داشته باشد، اعلام می‌کنیم که هر روستایی که این شرایط را دارد تصاویر مستند از مکان را به هیئت‌های شهرستان‌ها ارائه کنند تا برای تجهیز در اولویت قرار بگیرند.

ورزش‌ها و بازی‌های قدیمی باید احیا شود

یوسف امیری با تأکید بر اهمیت بازی‌های قدیمی گفت: ورزش‌هایی مثل دارتوپ، بوجول و ... را دوباره احیا کرده و در فصل‌های مناسب این بازی‌ها مسابقات مختلف در سطح استان را برگزار کنیم.

امیری به نقش سازنده بازی‌های محلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره‌کرده و ادامه داد: هرجایی که در روستاها به ورزش اهمیت داده‌شده است اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیز فروکش کرده است، جوان ما وقتی بتواند در اوقات فراغتش با کمترین هزینه ورزش و بازی کند دیگر سراغ موارد دیگر نخواهد رفت.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال وقتی در یک روستا در سال یک مسابقه کشتی چوخه برگزار می‌شود همه جوان‌های آن روستا در طی سال تلاش می‌کنند که بتوانند در مسابقه موفق شوند، همین انگیزه باعث می‌شود که این جوانان به سراغ اعتیاد نروند.

امیری گفت: اخیراً نیز فدراسیون طی نامه‌ای اعلام کرده که یک دوره مسابقات بومی-محلی و عشایری در سطح بین‌المللی برگزار می‌کند که هر استان می‌تواند میزبانی آن را قبول کند، با موافقت مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی مشغول رایزنی هستیم.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی کرده‌ایم و امیدواریم که حداقل در تعدادی از این ورزش‌ها که مربوط به استان ما هستند بتوانیم در خراسان شمالی میزبان مسابقات باشیم.

 

انتهای پیام./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز