پس از ۱۸ سال خانه کشتی استان نوسازی شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۲:۲۵:۵۲
کد خبر: ۷۱۸۶۸۲
پس از ۱۸ سال خانه کشتی استان نوسازی شد
رئیس هیئت کشتی استان از نوسازی تشک و نور سالن خانه کشتی خراسان شمالی پس از 18 سال خبر داد.

عیسی پور نادری در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: با حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی خانه کشتی استان پس از 18 سال نوسازی شد.

پور نادری ادامه داد: پس از اختصاص مبلغ 600 میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی به هیئت کشتی توانستیم تشک جدیدی خریداری کرده و خانه کشتی استان را نوسازی کنیم.

رئیس هیئت کشتی خراسان شمالی گفت: سیستم روشنایی خانه کشتی نیز قبلاً از نورافکن‌های پرمصرف استفاده می‌کرد که با اصلاحات انجام‌شده و استفاده از نورافکن‌های LED هم نور افزایش داشته و هم در مصرف برق صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی گفت: افتخار می‌کنیم که تمامی تجهیزات خریداری‌شده جدید تولیدات داخل هستند، مخصوصاً تشک جدید که تنهای تشک در خاورمیانه است که به‌صورت یک‌تکه و یکنواخت ساخته‌شده است.

پور نادری ادامه داد: با نوسازی اخیر، روحیه کشتی‌گیران نیز افزایش‌یافته و حتی ورزشکاران پیشکسوت نیز پس از چندین سال دوباره به خانه آمده‌اند که این را به فال نیک گرفته و امیدواریم باعث رونق و پیشرفت بیشتر کشتی استان شود.

عیسی پور نادری به بیش از 2 هزار بیمه‌شده هیئت کشتی در استان اشاره‌کرده و افزود: استان خراسان شمالی در کشتی آزاد بزرگسالان همراه با استان‌های مازندران، تهران، خراسان رضوی و ... در ردیف الف قرار دارد و مهد کشتی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: سال گذشته در کشتی پهلوانی نیز با اختلاف یک امتیاز مقام دوم کشور را کسب کردیم، در رده‌های سنی مختلف استان خراسان شمالی همواره در تیم ملی نماینده‌های متعددی دارد.

رئیس هیئت کشتی خراسان شمالی با اشاره فعال بودن کشتی کلاسیک در بخش بانوان گفت: در 30 خردادماه نیز بانوان کشتی‌گیر خراسان شمالی برای کسب سهمیه آخر تیم ملی اعزام خواهند شد.

پور نادری با تأکید بر کسب مقام‌های مختلف در بحث کشتی‌های سنتی، آلیش و دیگر کشتی‌های زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی، گفت: در چندین جشنواره مختلف هیئت‌های بومی و محلی ورزشکاران استان مقام‌های اول و دوم کشوری را کسب کردند، در اواخر تیرماه نیز برای رقابت‌های کشتی پهلوانی، آلیش، کوراش و قزاق کوراش ورزشکاران خراسان شمالی به استان گلستان اعزام خواهند شد.

 

 

 

خبرنگار:علیرضا شادکام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز