مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی :

ورزشکاران خارجی پیام‌رسان امنیت و آرامش ایران در کشورهایشان خواهند بود

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۹:۵۳:۲۵
کد خبر: ۷۱۹۰۳۵
ورزشکاران خارجی پیام‌رسان امنیت و آرامش ایران در کشورهایشان خواهند بود
مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی در حاشیه دیدار جودوکاران تیم ملی اندونزی با امام‌جمعه شهرستان بجنورد با اشاره به سو ذهنیت ورزشکاران خارجی در رابطه با شرایط ایران گفت: وقتی گروه‌های مختلف ورزشی بین‌المللی را در داخل استان میزبانی می‌کنیم و این امنیت و آسایش کشور را می‌بینند این ورزشکاران به سفیرانی در کشور خود تبدیل می‌شوند که پیام‌رسان صلح، امنیت و آرامش ایران خواهند بود.

به گزارش برنا؛ کوروش بهادری در این دیدار با اشاره به تعدد ملی پوشان رشته کوراش از خراسان شمالی گفت: با پیگیری از طریق فدراسیون به دنبال آن بودیم تا چند کشور که کوراش خوبی رادارند به خراسان شمالی دعوت کنیم و اردوی آماده‌سازی برای حضور ورزشکاران در مسابقات آسیایی جاکارتا را داشته باشیم.

بهادری بابیان اینکه میزبانی از تیم‌های بین‌المللی باعث نمایش فرهنگ و امنیت ایران به تمام دنیا می‌شود، افزود: با هجمه‌هایی که علیه ایران وجود دارد تیم‌های مختلف برای امنیت اردو در ایران تردید دارند اما پس از حضور خودشان این سؤال رادارند که وقتی این‌قدر امنیت و آرامش دارد چرا برای ایران چنین تبلیغات سوئی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: تمام تلاشمان راداریم که میزبانی اکثر اردوهای جودو و کوراش را قبول کنیم تا ورزشکاران خارجی وارد کشور شده و از نزدیک امنیت حاکم بر جامعه را ببینند

وی ادامه داد: قطعاً این ورزشکاران سفیرانی خواهند شد که پیام صلح، امنیت و آرامش ایران را به کشورهایشان خواهند برد و با بیشتر شدن این حضورها این تبلیغات منفی را از ذهن مردم جهان خواهیم زدود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی نیز با تأکید بر نگاه باز اسلام بر ورزش گفت: ورزش‌کار بانشاطی است که انسان را از تنبلی و تن‌آسایی و سربار بودن در جامعه نجات داده و به انسان تکاپو و انگیزه و توان ویژه‌ای برای رسیدن به هدف می‌دهد، به‌ویژه زمانی که خواهران در میدان‌های ورزشی با عنوان یک خانم مسلمان حضور پیدا می‌کنند، حجاب و متنانت آن‌ها می‌تواند ارزش‌های دینی را به جهان صادر کند.

امام‌جمعه شهرستان بجنورد ادامه داد: اگر ورزش باارزش هم ‌گام شود و ضمن این‌که جسم خود را به‌سلامتی نزدیک می‌کنیم روح خود را هم به تقوا نزدیک کنیم این ‌دو همانند دو بال برای پرواز عمل خواهند کرد.‌

وی ادامه داد: در میدان‌ها ورزشی به هنگامی‌که پیروز می‌شوید مغرور نشوید بلکه خدا را شکر کنید که این توان را از خداوند گرفته‌اید.

حجت‌الاسلام یعقوبی در پایان خاطرنشان کرد: ورزشگاه می‌تواند معبد و محل عبادت باشد و در ورزشگاه ‌انسان می‌تواند نام خدا و اولیای الهی را به زبان بیاورد. ورزش می‌تواند باارزش‌ها جمع شود و ‌این دو باهم بیگانه نیستند؛ زیرا ورزش توانمندسازی جسم و ارزش توانمندسازی روح است.

خبرنگار: علیرضا شادکام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز