نمایندگی وزارت امور خارجه در استان پیگیر مشکلات زندانیان منتقل شده به ایران است

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۸:۴۱:۰۳
کد خبر: ۷۱۹۳۷۴
نمایندگی وزارت امور خارجه در استان پیگیر مشکلات زندانیان منتقل شده به ایران است
سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان شمالی با اشاره به نتیجه بخش بودن پیگیری سه ساله دولت و وزارت امور خارجه برای انتقال ایرانیان زندانی در ترکمنستان گفت: در ابتدای سالجاری همزمان با سفر رئیس جمهور به ترکمنستان سرانجام همه ایرانیان زندانی در ترکمنستان به ایران منتقل شدند


به گزارش برنا؛ احمد شنوایی گفت: با پیگیری های انجام شده ، پول های باقی مانده در حساب زندانیان در کشور ترکمنستان ، مسترد خواهد شد. با توجه به انتقال زندانیان به ایران، آنها می توانند با مراجعه به نمایندگی بجنورد و هماهنگی لازم ، باقیمانده پول خود را دریافت کنند.

شنوائی افزود: متاسفانه در گذشته مدارک ضبط شده دستگیرشدگان شامل گذرنامه،مدارک هویتی و برخی وسائل شخصی توسط مسئولان کشور همسایه به مقامات ایرانی تحویل نگردیده که با پیگیری و هماهنگی وزارت امور خارجه با مقامات ترکمنستان، تعدادی از این مدارک تحویل سفارت ایران در عشق آباد شده است که درحال ارسال به کشور است و این نمایندگی پیگیر دریافت مدارک زندانیان اهل استان می باشد.

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با اشاره به  مشکلات کنونی برخی از این زندانیان که قبل از دستگیری شاغل بوده اند افزود: فقدان مدارک هویتی،سوابق بیمه ای ، قطع شدن یارانه و اشتغال مجدد این افراد از جمله مشکلات مهم آنان است که همکاری دستگاه های متولی را می طلبد و این نمایندگی آماده همکاری در خصوص استعلام ها جهت رفع مشکلات است.

وی همچنین با اشاره به لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از دستگیری و بازداشت مجدد افزود: امیدواریم با اطلاع رسانی و اقدامات لازم تمام دستگاه های ذی ربط، مانع ایجاد مشکلات برای خانواده ها ، دولت و روابط دو کشور شویم.

خاطرنشان می گردد از 272 ایرانی منتقل شده از ترکمنستان قریب به 45 نفر اهل خراسان شمالی بوده اند.


انتهای پیام./

خبرنگار: منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز