کارت زرد استاندار خراسان شمالی به برخی مدیران ؛

روند جذب اعتبارات تسریع شود/ دستگاه های نظارتی ریشه گرانی را بخشکانند

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۱۰:۴۳:۰۲
کد خبر: ۷۲۴۱۴۷
روند جذب اعتبارات تسریع شود/ دستگاه های نظارتی ریشه گرانی را بخشکانند
نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی با کارت زرد استاندار به برخی مدیران دستگاه های اجرایی برای کم کاری در جذب اعتبارات و هم چنین تاکید وی بر مقابله جدی دستگاه های مسئول با گرانفروشان و محتکران همراه بود.

به گزارش برنا؛ محمدرضا صالحی روز شنبه در چهارمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری اظهار داشت: از کل اعتبارات اسناد خزانه ای تخصیص یافته استان تاکنون 150 میلیارد تومان یعنی معادل 39 درصد جذب شده است که از نظر بنده جذب کمتر از 100 درصد اعتبارات استان اعم از نقدینگی و اسناد خزانه ای قابل قبول نیست، بنابراین مدیران دستگاه های اجرایی با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال مالی، برای جذب این اعتبارات اقدام کنند تا همانند ۲ سال گذشته هیچ گونه برگشت اعتبارات را شاهد نباشیم.
وی تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی فهرستی از وضعیت جذب اسناد خزانه در دستگاه های اجرایی استان را به معاونان بنده ارائه دهند تا با بررسی آن، برای تعیین تکلیف آن دسته مدیرانی که عملکردشان صفر بوده است، اقدام کنند. 
وی ادامه داد: این کارت زرد اول بنده به این مدیران است و در صورت تکرار این موضوع بحث جابجایی آنان را از وزارتخانه متبوع پیگیری خواهیم کرد و تا زمان انجام این کار، آن دستگاه اجرایی به جز در پرداخت حقوق از دیگر اعتبارات و مزایا محروم خواهد شد.
صالحی هم چنین خطاب به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری دستور داد: طی نشستی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تصمیمات لازم برای اختصاص اعتبارات این قبیل دستگاه های اجرایی به بخش ها و دستگاه های دیگر اتخاذ شود و بار دیگر تاکید می کنم هدف ما جذب تمامی اعتبارات در استان است.
در این نشست طرح بررسی شیوع اختلال افسردگی و عوامل اجتماعی مرتبط با آن برای افراد بالای 18 سال از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری ارائه و مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت که صالحی در این خصوص تصریح کرد: در مقایسه با متوسط کشوری در سال 95 تعداد خودکشی های موفق استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است اما میزان آمارهای اقدام به خودکشی یک زنگ خطر است که برای کاهش آمار اقدام به خودکشی ها و افزایش امید به زندگی این طرح تحقیقاتی پیش بینی شده است. 
کلیات برنامه سازگاری با کم آبی استان هم در این نشست به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت که رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در این خصوص گفت: کم آبی فراتر از بحران است چرا که با عبور از شرایط بحرانی اماکن برگشت به موقعیت گذشته میسر است اما برای کم آبی این موضوع مطرح نیست بنابراین در استان برنامه سازگاری با کم آبی را حتی پیش از تصویب هیئت دولت ارائه و پیگیری کرده ایم.
صالحی با بیان این که در بسیاری از موارد برای ایده پردازی و طراحی موضوعات نسبت به کشور جلوتر هستیم، افزود: مدیران استانی برای حل مشکلات موجود منتظر ابلاغ مصوبه دولت نباشند بلکه با بهره مندی از امکانات و توانمندی های بالقوه استان برنامه هایی برای کاهش مشکلات مردم ارائه دهند.
صالحی خطاب به مدیران استان تاکید کرد: با اختصاص زمانی مشخص به فکر کردن قطعا می توانید راهکارهای عملیاتی حل مشکلات ارائه دهید.
 نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز برخی مشکلات در حوزه اقتصادی مطرح کرد: در شرایط بسیار شکننده قرار داریم و آمریکا طمع کرده است تا جمهوری اسلامی چهلمین سالگشت پیروزی خود را نبیند.
صالحی خاطرنشان کرد: این روزها آمریکا مشکلات ارزی و فشارهای اقتصادی فراوانی را برای ما به وجود آورده است که برای حل این چالش باید مشکلات به درستی برای مردم بازگو شود تا شاهد هم افزایی و تعامل آنان با دولت باشیم و اجازه ندهیم اقدامات آمریکا روی بازار و حوزه اقتصاد و مسائل ارزی ما تاثیر بگذارد.
وی خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی با طرح این پرسش که آیا نسبت به سیاست های ارزی دولت آگاه نیستید، افزود: سکوت برخی افراد در شرایط کنونی قابل توجیه نیست.
استاندار به سیاست های ارزی دولت در بخش صادرات و واردات اشاره و بیان داشت: در بخش صادرات نفتی و پتروشیمی دولتی بیش از 90 درصد دلارهای ناشی از صادرات هنوز به کشور برنگشته و ما امروز با مشکل ورود کمتر ارز مواجه هستیم اما با این وجود، در سه ماهه نخست امسال دولت نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر برای حوزه واردات، دلار ارائه کرده است.
صالحی تاکید داشت: گرانی اخیر اجناس به ویژه کالاهای اساسی هیچ مبنایی ندارد چون تمام ارز مورد نیاز واردکنندگان به نرخ های رسمی ۳هزار و ۸۵۰ تومان یا ۴۲۰۰ تومان تامین شده است بنابراین از مسئولان قوه قضائیه خواستارم با سودجویان و گرانفروشان به طور جدی و قاطعانه برخورد کند.
وی با تاکید بر این که اجازه نمی دهیم این فضا استمرار پیدا کند، گفت: گرانی ها شدیدا به مردم فشار می آورد ولی قطعا اجازه نمی دهیم این فضا تداوم یابد و دستگاه قضائی، سازمان تعزیرات، بازرسان صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف و عموم مردم با گزارش های خود به حل این مشکل کمک کنند.
وی ادامه داد: امروز برخی افراد به دنبال کسب منافع شخصی و حفظ ارزش پول خود هستند که بنده به آنان یادآور می شوم حفظ ارزش سرمایه ملی بر منافع شخصی مقدم است و در شرایط فعلی انتظار ما از آحاد جامعه تشخیص درست وضعیت فعلی، شناسایی مباحث مرتبط با بازار ، اجتناب از تزریق یاس و ناامیدی و کنار گذاشتن اختلافات است.
وی ادامه داد: مردم باید بدانند که هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی و مایحتاج زندگی آنان ایجاد نمی شود و با ذخیره سازی های انجام شده پیش بینی های لازم دیده شده است.
صالحی با اشاره به این که ترکیب نقدها، مخالفت ها و حمایت ها موجب پویایی و تحرک می شود، تصریح کرد: به عنوان نماینده دولت در استان دست همه کسانی را که به ابراز مخالفت می پردازند، می بوسم و امروز باید به اختلاف افکنی ها آتش بس بگوییم تا با همدلی و هم افزایی بتوان مسیر توسعه استان و کشور را هموارتر و از فرصت سوزی جلوگیری کرد. 
استاندار هم چنین گفت: در پی گفت و گوهای انجام شده با رئیس کمیته امداد کشور و در سفر آتی پرویز فتاح به خراسان شمالی، گام های بلندی در تامین مسکن مددجویان برمی داریم تا در این بخش هم بهدپایلوت کشوری تبدیل شویم.
بر اساس این گزارش، تصویب کلیات طرح الحاق کمتر از 10 هکتار اراضی موسوم به حلقه سنگ به محدوده شهر بجنورد با اولویت ساخت مسکن برای جامعه ایثارگران، کلیات تامین اعتبار انشعابات آب فضای سبز، تامین 100 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل 11 طرح پژوهشی ناتمام استان و تصویب 8 طرح پژوهشی اولویت دار استان در سال 97 از دیگر مصوبات این نشست بود.

 

انتهای پیام./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز