مهم‌ترین دغدعه استاندارد تامین تجهیزات ازمایشگاهی

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۹:۳۷:۴۲
کد خبر: ۷۳۷۶۵۵
مهم‌ترین دغدعه استاندارد تامین تجهیزات ازمایشگاهی
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی با اشاره به اینکه در تامین تجهیزات آزمایشگاهی با مشکل اعتباری روبه رو هستیم گفت: تامین این امکانات و تجهیزات از دغدغه های این اداره کل است.

فهیمه مهمان نواز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر و دقیق تر، نیاز است تا تجهیزات آمایشگاهی در استان ارتقا یابد اما در این زمینه با کمبود اعتبار روبه رو بوده و نیازمند توجه ویژه هستیم.

وی در ادامه افزود: در شرایطی که کشور با مشکلات فراوانی روبرو است خبرنگاران نقش بسیار تعیین‌کننده ای دارند، آن‌ها می‌توانند با انتشار برخی اخبار به مشکلات دامن بزنند و برعکس می‌توانند باعث انتشار روحیه امید در جامعه شوند.

مهمان نواز خاطرنشان کرد: تلاش سازمان استاندارد این است که تا حد امکان از پلمپ واحدهای تولیدی جلوگیری کند افزود: تاکنون کارگاه‌های آموزشی برای صنعت سیم و کابل و همچنین مصالح ساختمانی پر مصرف با موضوعات کیفیت نظارت و نحوه بازاریابی برگزار کردیم که خوشبختانه بازخورد خوبی داشته است.

این مسئول در خصوص شعار سال و حمایت از کالای ایرانی و افزایش کیفیت اجناس تولید داخل گفت: در خراسان شمالی واحدهای تولیدی و صنعتی محدود و کارگاهی هستند و بیشتر به‌صورت برگزاری کارگاه‌های توجیهی برای آشنایی واحدهای مختلف با مبانی استاندارد برگزار می‌شود که تاکنون برای واحدهای تولید سیم و کابل و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی این برنامه‌ها برگزارشده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی برخورد با متخلفان در بازار آشفته کنونی را از دیگر روش‌های حمایت از کالای داخلی باکیفیت عنوان کرد و افزود: باید مانع ورود کالای بی‌کیفیت به بازار شد و واحدهای تولیدی به سمت ارتقا کیفیت حرکت کنند.

وی با ابراز نگرانی از آسانسورهای غیر ایمن در ادارات استان گفت: آخرین اخطارها در زمینه آسانسورهای غیراستاندارد بزودی ارسال و پس از آن برای پلمب  ان اقدام شود.

مهمان نواز اذعان داشت: موضوع ایمنی آسانسورها شوخی بردار نیست و در زمینه اقدام برای دریافت تاییدیه ایمنی این تجهیزات با هیچ نهاد و دستگاهی تعارف نداریم.

این مقام اجرایی با بیان اینکه برای پلمب آسانسورهای غیراستاندارد ادارات مجوزهای لازم وجود دارد گفت: یکی از مشکلات برای دریافت تاییدیه ایمنی برای آسانسورها، مستاجر بودن دستگاه ها است و در این باره بعضا مالکان از دریافت این تاییدیه ها خودداری کرده اند.

مهمان نواز در ادامه بیان داشت: این اداره کل از استفاده و بهره برداری از چند دستگاه آسانسور در ادارات و بیمارستان های استان که تاییدیه ایمنی نداشته و از نظر ما غیراستاندارد است، جلوگیری کرده است.

وی همچنین افزود: یکی از دغدغه های مهم در زمینه آسانسور، استفاده از این تجهیزات در ساختمان های خصوصی است.

مدیرکل استاندارد استان خاطرنشان کرد: اعتبار تاییدیه ایمنی آسانسورها پس از نصب، یک ساله است و مالکان موظف هستند یک سال پس از نصب، برای دریافت تاییدیه ایمنی اقدام کنند اما معمولا در این زمینه سهل انگاری می شود.

مهمان نواز در پایان اضافه کرد: آموزش و پرورش، شهرداری و بهزیستی هم موظف هستند تا نسبت به ایمن بودن وسایل و تجهیزات بازی در پیش دبستانی ها، بوستان ها و مهدها بررسی های لازم را انجام دهند و ایراد ها و نقص های احتمالی را برطرف کنند.

به گفته وی اکنون هیچ تجهیز و وسایل بازی در شهربازی های استان بودن دریافت تاییدیه امینی بهره برداری نمی شود.

 

انتهای پیام./

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز