طی کارگروه سلامت و امنیت غذایی فاروج و در آستانه عید قربان مطرح شد

اطلاعات لازم بهداشتی و پیشگیرانه در اختیار روحانیون قرار گیرد

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۰:۵۵:۰۷
کد خبر: ۷۴۱۰۷۹
اطلاعات لازم بهداشتی و پیشگیرانه در اختیار روحانیون قرار گیرد
فرماندار فاروج گفت: با توجه به قرار داشتن در آستانه عید قربان و افزایش ذبح دام برای قربانی، و ضرورت رعایت بهداشت برای پیشگیری از بروز بیماری ها، از ظرفیت روحانیون در شیوه قربانی صحیح و سالم استفاده شود.

به گزارش برنا؛ هادی رجائی نیا در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: دامپزشکی و شبکه بهداشت موظفند ظرف 24تا 48 ساعت اطلاعات لازم بهداشتی و پیشگیرانه را به اداره تبلیغات اسلامی ارائه کنند تا روحانیون با اطلاع لازم،  مبلغ سلامت در بین اهالی روستاها و شهر باشند.

رجایی نیا بر نظارت بیشتر نیروی انتظامی  وپلیس راه  در جابه جایی دام زنده یا مواد خامی بدون  مجوز  تاکید کرد و گفت:  بسیاری از بیماری ها با جابه جایی بدون مجوز دام اتفاق می افتد.

فرماندار فاروج گفت: در گام نخست تاکید بر ذبح دام در کشتارگاه است اما به هر دلیلی اگر در محلی غیر از کشتارگاه انجام شود با حضور کارشناسان  کشیک دامپزشکی و با رعایت 24 ساعت پیش سرد کردن باید باشد.

فرماندار فاروج به تشکیل مجمع سلامت استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان هم این مجمع با هدف افزایش مشارکت واستفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه سلامت باید تشکیل شود .

وی یادآورشد: کانون سلامت که در محلات شهری و کلیه روستاها راه اندازی می شود زیر مجموعه این مجمع است که در قدم اول تا جلسه آتی 4 کانون در بخش مرکزی، 2 واحد در بخش خبوشان، 2 کانون در شهر فاروج و یک کانون در شهر تیتکانلو راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اختلافات شبکه بهداشت، با آبفار در شاخص های برداشت آب و محل آن برای بررسی وضعیت بهداشتی آب شرب گفت:  این اختلاف نظرهای پذیرفتنی نیست و تا نشست بعدی این دستگا هها با برگزاری جلسه، به یک نظر مشترک باید برسند و از آن پس باید محل برداشت آب و معیارهای محتلف برای بررسی وضعیت آب مشترک باشد.

رئیس کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان فاروج درپایان خاطرنشان کرد: چاه آب تیتکانلو حفر شده اما هنوز وارد مدار شبکه توزیع نشده و این روند  زمان  بر است ومردم قطعی آب را طی روز تا تحقق آن صبوری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز