مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی

پرهیز جدی از کشتار دام در معابر عمومی

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۹:۵۲:۱۶
کد خبر: ۷۴۳۱۵۵
پرهیز جدی از کشتار دام در معابر عمومی
مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت:شهروندان حتی الامکان قربانی خود را در کشتارگاه های قانونی سطح استان انجام داده و از ذبح دام در معابر عمومی پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  دکتر سید محمد مهدی احمدی درنشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اکیپ های دامپزشکی یک روز قبل از فرارسیدن عید قربان فعالیت های خود را آغاز می کنند، ادامه داد: فعالیت های این افراد به صورت قبل، حین و بعد از کشتار است.

احمدی اظهار داشت: 42 گروه ثابت و 33 گروه سیار دامپزشکی استان کار نظارت بر ذبح دام قربانی را بر عهده دارند و علاوه بر آن 35 دامپزشک نیز در این زمینه مشارکت دارند.

وی افزود: همچنین 18 گروه ثابت و سیار ناظر شرعی به نیکوکاران در مسائل شرعی و نظارت بر ذبح دام قربانی خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه حجم بسیار زیادی از ذبح دام در روز عید قربان، توسط اهل تسنن در شهرستان مرزی راز و جرگلان انجام می شود گفت: در این شهرستان روز عیدقربان، پنج هزار راس دام ذبح می شود از این رو خدمات رسانی به مردم این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.

احمدی افزود: برای پیشگیری از وقوع بیماری مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، توصیه می شود گوشت و آلایش خوراکی دام، دست کم به مدت 24 ساعت در دمای یخچال یعنی صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و سپس مصرف شود.

احمدی خاطرنشان کرد: عید قربان سال گذشته دامپزشکی استان 6 هزار و 391 راس دام را پیش از کشتار مورد بازرسی قرار داد و 2 هزار و 465 مورد لاشه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی، عید قربان سال گذشته 167 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: همزمان با روز عید قربان، 70 گروه ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام در روز عید قربان در استان نظارت می کنند.

وی  با اشاره به عملکرد چهار ماهه اداره کل دامپزشکی استان اظهار داشت: 494 مورد مواد غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی در 4 ماه ابتدایی سال 97 کشف که 56 مورد آن به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌شمالی گفت: در 4 ماه نخست 5,97هزار تن شیر، 2140کندو زنبور عسل، 86 هزار راس دام سبک، 1528 رای دام سنگین، 3 هزار تن گوشت مرغ منجمد، 120 هزار تن ماهی خوراکی تازه و 760 هزار مرغ زنده از استان خارج شد‌.

 

انتهای پیام./

 

خبرنگار منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز