مسمومیت ۹۰نفر از اهالی روستای صندل اباد

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۶:۳۰:۱۷
کد خبر: ۷۴۶۹۰۶
مسمومیت  ۹۰نفر از اهالی روستای صندل اباد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص مسمومیت 90نفر ،وبستری بودن 50نفراز اهالی روستای صندل آباد بجنورد گفت: متاسفانه برخی از دستگاه ها در این خصوص زود خبررسانی کردند که این امر می تواند در جامعه تنش ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر علی حق بین در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی عوامل بیماری زا در این منطقه موردآزمایش، بررسی و تحقیق قرار گرفته است که تاکنون به موردی مشکوک نشده ایم اما این بیماری کنترل شده است.
وی با بیان اینکه آب شرب این منطقه مورد پایش قرار گرفته است افزود: اما خبر رسانی در این خصوص باعث تنش اجتماعی در منطقه شده بود.
حق بین اظهار داشت: تمامی عوامل بیماری زا در این منطقه موردآزمایش، بررسی و تحقیق قرار گرفته است که تاکنون به موردی مشکوک نشده ایم اما این بیماری کنترل شده است.
وی گفت: اولین متهم بیماری آب شرب منطقه بود اما با آزمایش‌های فیزیکی و شیمایی صورت  گرفته این گمان خود منفی شد و نتایج قطعی بعد از آزمایش‌های انجام‌شده عنوان خواهد شد و آب متهم این بیماری نیست.
دکتر علی حق گفت: به مناسب هفته دولت 8 پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار 4میلیارد در این استان به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در دولت تدبیر و امید 110 هزار متر مربع به فضاهای دانشگاه افزوده شده که جهشی در حوزه بهداشت و درمان است.
وی در ادامه به شرایط کنونی کشور در خصوص جنگ اقتصادی و تحریم ها اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی کمبود دارو به تمامی بیمارستان ها و داروخانه ها دستور دپوی دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز به مدت 6 ماه داده شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این استان نبود انبار استاندارد برای نگهداری داروها است افزود: هم اکنون این مهم در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: هم اکنون تمامی بیمارستان ها و داروخانه های استان دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز استان را برای مدت در نظر گرفته شده خریداری و نگهداری می کنند که در بحث دارو مشکل و کمبودی وجود ندارد.
وی گفت: بدون احتساب اسفراین در خراسان شمالی 11 بیمارستان و 57 دارو خانه خصوصی وجود دارد که برای دپوی دارو ها از طریق انجمن مربوطه وارد عمل شدیم.

حق‌بین با اشاره به سند توسعه ۱۴۰۴ که تا به این سال تمام پروژه‌هایی که بایستی انجام شود لیست شده بیان داشت: برای بیمارستان راز و جرگلان هیچ یالی پولی طبق این سند مصوب نشده است و نباید به احساس نیاز کاذب در بین افکار عمومی جامعه دامن بزنیم و البته اخبار خوبی برای راز و جرگلان در شرف تائید است که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدیرکل پایگاه انتقال خون خراسان شمالی از مردم خواست به جای خون پلاکت اهدا کنند زیراکه هم اکنون بسیاری از بیماران به فروارده های خونی نیاز دارند.

 احسان روشن روان این استان اهدای پلاکت را بسیار مفید دانست و گفت: بیشترین کسانی که نیاز به پلاکت دارند بیماران سرطانی هستند.
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: عمده پلاسمای صادر به خارج از کشور نیز تبدیل به مشتقات دارو می شود و دوباره به کشور وارد خواهد شد و نیاز بیماران در این خصوص تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه 95درصد نیازهای خونی مراکز درمانی خراسان شمالی از این استان تامین می شود گفت: این در حالی است که متوسط کشوری در این خصوص 75 درصد است.
بیش از 60 درصد اهدا کنندگان خون در خراسان شمالی مربوط به افراد مستمر است که این شاخص در کشور 50 درصد است و 6.2 درصد از اهدا کنندگان خون زنان هستند که شاخص کشوری از این نظر 4.5 است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه در استان 11 بیمارستان در بخش دولتی و 57 داروخانه در بخش خصوصی و 11 داروخانه روستایی موجود است، ادامه داد: بعد از اعلام دانشگاه علوم پزشکی به انجمن داروسازاران استان، امر ذخیره سازی دارو و به صورت کنترل شده انجام شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: هیچ گونه احتکار و قاچاق دارویی در این استان از سوی بخش دولتی و خصوصی صورت نگرفته است
یوسفی افزود: یکی از انبارها، داروهای مورد نیاز داروخانه سپاه که جزء بخش خصوصی است را پوشش می داد و به این مرکز اعلام شده بود که ذخیره سازی دارو را تا مدت شش ماه انجام دهد و این انبار تا میزان 700 میلیون تومان امر دپو را انجام داده بود که کمتر از رقم مورد نظر دانشگاه بوده بنابراین هیچ تخلفی از سوی آن انجام نشده است.

 

انتهای پیام./

خبرنگار منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز