استاندار خراسان شمالی:

حضرت امام حسین(ع) مسیر زندگی انسان ها را ترسیم کرد

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۵:۱۹:۴۳
کد خبر: ۷۵۵۶۴۷
حضرت امام حسین(ع) مسیر زندگی انسان ها را ترسیم کرد
استاندار خراسان شمالی گفت: حضرت امام حسین (ع) با تمام توان و نیروی خود تلاش کرد مسیر زندگی انسان ها را تا روز قیامت ترسیم کند و راه نجات و رستگاری را به بشریت نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدرضا خباز در جمع عزاداران حسینی در کاشمر افزود: واقعه عاشورا در کمتر از نصف روز اتفاق افتاد اما در جهان نمونه شد زیرا حضرت امام حسین (ع) با نثار خون خود و یارانش، دین مبین اسلام را بیمه کرد. 

وی با بیان این که تاریخ بشریت هیچ حادثه ای همچون واقعه عاشورا سراغ ندارد، اظهار داشت: در واقعه عاشورا اوج عزت حضرت امام حسین (ع) خودنمایی کرد و صبر و استقامت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش درس های فراوان به بشریت داد. 

وی گفت: حضرت امام حسین (ع) به ظاهر شکست خورد اما با گذشت 1378 سال از آن زمان و با همه فراز و نشیب ها و وجود مخالفان بسیار، هیچ لطمه ای به این امام همام وارد نشد و بسیاری از مبارزان و آزادیخواهان روش و منش آن حضرت را برای نجات از ظلم، تعدی و جور الگوی خود قرار دادند. 

استاندار خراسان شمالی افزود: بیش از 48 کشور در روز عاشورا برای حضرت امام حسین (ع) عزاداری می کنند در حالی که نه حکومتشان دینی است و نه حاکمانشان آن ها را تشویق به برگزاری چنین مراسمی می کنند بلکه این امر فقط ناشی از عشق به حضرت امام حسین (ع) و سلطه آن امام بر قلوب انسان هاست. 

وی اظهار داشت: برخی گمان می کنند ثروت و مقام به آنها عزت می دهد در صورتی که اینگونه نیست و حضرت امام حسین (ع) بر هر دو اینها خط بطلان کشید. 

وی گفت: حضرت امام حسین (ع) الگوی شهامت، شجاعت، انسانیت، مروت، فتوت، مردانگی و استقامت در برابر ظلم و تجلی همه خوبی هاست و ما باید با تأسی به سیره سیدالشهدا (ع) آزاده باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز