دفاع مقدس برجسته ترین تاریخ زرین انقلاب/ حمایت از بخش خصوصی به عنوان افسران جنگ اقتصادی

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۱۴:۵۹:۰۵
کد خبر: ۷۵۸۹۴۱
دفاع مقدس برجسته ترین تاریخ زرین انقلاب/ حمایت از بخش خصوصی به عنوان افسران جنگ اقتصادی
استاندار خراسان شمالی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شب های شیدایی از صدا و سیمای مرکز استان، دفاع مقدس را برجسته ترین برگ تاریخ زرین انقلاب توصیف و بر حمایت از بخش خصوصی به عنوان افسران اصلی جنگ اقتصادی تاکید کرد و خرید به اندازه نیاز برای پرهیز از احتکار خانگی را از مردم شریف خراسان شمالی خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدرضا خباز در بخش نخست سخنان خود برنامه های هفته دفاع مقدس امسال را باشکوه برشمرد و اظهار داشت: بنا به بیانات امام راحل(ره) انقلاب و دوران دفاع مقدس ما نشات گرفته از انقلاب امام حسین(ع) است که با گذشت زمان بر ارزش آن افزوده می شود و امسال تداخل هفته دفاع مقدس با عاشورای حسینی بر شور و شعف برنامه های این هفته افزود.

وی اشاره داشت: امسال تیپ 130 شهید دلجویان ارتش میزبان برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس مانند رژه و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح بود و عملیات والفجر9 در مانه سملقان برای نسل جوان بازسازی شد و بنده اعتقاد دارم تکلیف ما در شرایط کنونی بازسازی عملیاتی دوران دفاع مقدس به عنوان برجسته ترین تاریخ زرین انقلاب اسلامی به نسل جوان است.

دکتر خباز با بیان این که بنده هم در دوران دفاع مقدس به عنوان بسیجی در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت داشتم، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) با دم مسیحیایی خود جوانان آن دوران را به مجاهد فی سبیل الله تبدیل کرد که این ویژگی بارز ایشان بود و جوانان با ترک آرزوهای دنیوی خود با ایثار و جانفشانی توانستند ره صد ساله را یک شبه طی طریق کنند.

وی ادامه داد: بنده در آن دوران رئیس آموزش و پرورش بودم و در اعزام نیروها به جبهه های جنگ نقش کوچکی داشتم و دو دفعه به جبهه اعزام شدم که بار نخست در جبهه حسینیه و بار دوم در بلندی های قلاویزان حضور داشتم.

دکتر خباز گفت: 48 کشور از صدام در این جنگ حمایت کردند و صدام با حمایت تسلیحاتی شرق و غرب و پول های شیوخ عرب خلیج فارس حمله نظامی را با هدف جداسازی و تجزیه خاک ایران آغاز کرد اما با پایمردی و فداکاری مردم، رویای پوچ آنان تحقق نیافت و ایران که آن زمان حتی توان تولید یک گلوله کلاشنیکف و سیم خاردار نداشت، پیروز این جنگ نابرابر شد.

وی با اشاره به سرودهای حماسی آن دوران که روح و خون تازه ای به کالبد رزمندگان تزریق می کرد، خاطرنشان کرد: در این جنگ نابرابر مانند جنگ احزاب، تمامی مخالفان نظام جمهوری اسلامی درواقع شجره طیبه اسلام را نشانه گرفته بودند اما ایران با همدلی و مشارکت همه مردم توانست پیروز این میدان باشد.

نماینده عالی دولت افزود: دشمن اکنون به این باور رسیده که با حمله نظامی نمی تواند بر جمهوری ایران مسلط شود بنابراین جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی راه اندازی کرده است، لذا تمامی مدیران استان باید جنگ اقتصادی را کامل درک کنند و با توجه به شرایط موجود تلاش مضاعفی برای حل مشکلات و کنترل بازار داشته باشند.

دکتر خباز افزود: آثار تخریبی جنگ اقتصادی به مراتب از جنگ نظامی بیشتر است چرا که در جنگ اقتصادی مردم ضعیف پایمال می شوند.

وی تاکید داشت: در جنگ اقتصادی سربازان و افسران اصلی بخش خصوصی هستند و وظیفه ما مسئولان حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است چرا که تحریم متوجه دولت است بنابراین با حمایت برای حضور فعال بخش خصوصی می توانیم مبادلات، تجارت، واردات و صادرات خود را بدون توجه به تهدید استکبار جهانی ادامه دهیم.

وی ادامه داد: بخشی از بروز مشکلات اقتصادی امروز متوجه دشمنان جمهوری اسلامی است اما بخشی از آن نیز به سوء مدیریت ها برمی گردد که ما باید بیشتر از گذشته تلاش کنیم و فرش قرمز واقعی را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی پهن کنیم تا شاهد رونق اقتصادی و در ادامه، بهبودی فضای کسب و کار باشیم.

وی گفت: سنگ اندازی در مسیر حضور فعال بخش خصوصی در واقع کمک به استکبار جهانی است بنابراین مدیران با تغییر نگرش روند رسیدگی به درخواست های سرمایه گذاران را تسریع کنند.

دکتر خباز تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی شرایط کشور به مراتب سخت تر از امروز بود چرا که در آمد کشور بسیار پایین بود اما فداکاری و نوع دوستی مردم رمز پیروزی ما بود بنابراین مردم امروز باید با فکرکردن به همنوعان خود از احتکار خانگی کالاهای اساسی پرهیز کنند.

وی گفت: مردم باید به اندازه نیاز خرید کنند و احتکار را از انبارها به خانه ها نکشانند و فروشندگان نیز بی دلیل مردم را نترسانند چرا که درآمد کنونی کشور به مراتب از سال گذشته بیشتر است و بودجه کشور بر اساس نفت بشکه ای 50 دلار بسته شد اما امروز هر بشکه نفت افزون بر 80 دلار به فروش می رسد بنابراین مردم نگران نباشند.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: ما باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و فداکارهای زمان انقلاب و جنگ را بار دیگر بازسازی کنیم چرا که فداکاری آن زمان مربوط به جان انسان ها بود اما امروز فداکاری مال مطرح است.

دکتر خباز با تاکید بر کنترل بازار، اشاره داشت: برای مشارکت مردم برای کنترل بازار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مقرر شد مردم به عنوان مامور افتخاری بازرسی و کنترل بازار در سایت ثبت نام کنند تا با برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه کد به آنان، این افراد با حضور در بازار بر قیمت ها نظارت داشته باشند و تا کنون 1800 نفر در استان در این فراخوان ثبت نام کرده اند. 

دکتر خباز در پایان افزود: خراسان شمالی استعدادهای فراوانی در بخش های گردشگری، کشاورزی مدرن، صنعت و معدن دارد که باید با کمک سرمایه های بخش خصوصی احیاء شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز