اصحاب رسانه در راستای حفظ منافع ملی قلم بزنند

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۴:۵۶:۰۲
کد خبر: ۷۵۹۷۶۵
اصحاب رسانه در راستای حفظ منافع ملی قلم بزنند
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در دیدار مسئولان کشوری و استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با هدف معرفی مدیریت جدید این خبرگزاری گفت: رسانه ها باید در راستای حفظ منافع ملی قلم بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،محمود ثمینی در این دیدار اظهار داشت: رسانه ها باید در انعکاس مطالب خود از اعمال نگاه های خاص سیاسی و جناحی بپرهیزند و با سیاه نمایی، اقدامات مثبت حاکمیت را بی اثر نکنند.

وی افزود: رسانه ها همچنین نقاط ضعف و کمبودها را برجسته نکنند و تاکید می کنم رسانه نباید دچار افراط و تفریط شود بلکه با تاکید بر حفظ منافع ملی یاری دهنده دولت در راستای توسعه کشور باشد.

وی ادامه داد: شرایط امروز کشور بسیار حساس است و استکبار جهانی جنگ اقتصادی نابرابری را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته و تلاش دارد اروپا و در ادامه تمامی دنیا را همراه کند بنابراین تمامی دستگاه ها و نهادهای کشور باید با تاکید بر حفظ منافع ملی اختلاف نظرها را کنار بگذارند و پشتیبان دولت باشند که شاهد این اتفاق مثبت در کشور هستیم و بنده اعتقاد دارم با مشارکت و همراهی می توانیم این بحران را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: بنده مخالف انتقاد نیستم اما تاکید دارم انتقادات و پیشنهادها باید سازنده و نه تخریب گر باشد تا با بیان درست نقاط ضعف ها و کمبودهای واقعی به دنبال حل مشکلات باشیم.

ثمینی لزوم توجه خبرگزاری جمهوری اسلامی به سند توسعه استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ماموریت رسانه تنها پرداختن به مسائل سیاسی نیست بلکه باید به معرفی ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه منطقه هم توجه داشته باشد.

وی اشاره داشت: خراسان شمالی به لحاظ فرهنگ، موسیقی مقامی، صنایع دستی، اقلیم آب و هوایی و مکان های تاریخی و گردشگردی از تنوع بسیار خوبی برخوردار است که معرفی آن توسط رسانه ها موجب شناخت بیشتر مجموعه استان و کشور از این قابلیت ها خواهد شد که در ادامه توسعه و رونق استان را به همراه خواهد داشت.

ثمینی افزود: استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی حمایت خود از رسانه ها را اعلام می کند و تاکید دارم خبرگزاری جمهوری اسلامی کشور با تقویت ساختارهای استانی و شهرستانی این خبرگزاری به تناسب شرایط موجود باعث می شود تا فعالان این مجموعه با فراغ بال بیشتری به وظایف اصلی رسانه ای خود بپردازند.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی هم اظهار داشت: امروز در کشور شاهد گسترش رسانه ای هستیم که موجب اثرگذاری بیشتر رسانه ها در جامعه شده است.

مهدی شفیعی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به دنبال به کارگیری افراد توانمند و بهره مندی از ترکیب جوان و پویاست و همچنین تقویت مراکز استان ها و شهرستان ها را نیز در دستور کار دارد تا به عنوان بازوی توانمند در کنار مدیریت عالی استان ها حرکت کند.

وی افزود: بنده به استقلال رسانه ها اعتقاد دارم و تاکید می کنم خبرگزاری جمهوری اسلامی همان گونه که باید بیانگر اقدامات خوب دولت باشد، باید سخنگوی خواسته ها و مطالبات مردمی به مسئولان و سیاستگذاران هم باشد.

بر اساس این گزارش، علی اصغر ایزدی به عنوان مدیریت جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در خراسان شمالی معرفی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز