خراسان شمالی جزو ۵ استان برتر امدادی کشور است

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۲:۳۶:۰۵
کد خبر: ۷۶۴۸۵۵
خراسان شمالی جزو ۵ استان برتر امدادی کشور است
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی استان گفت: درشش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش خدمات در حوزه امداد و نجات به هم استان های عزیز داشته یم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن نجات در حاشیه اختتامیه مانور توان افزایی و بازاموزی امداد و نجانت هلال احمر که در پایگاه امداد و نجات در تخته ارکان برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود:

امروزه میتوان‌گفت، هلال احمر استان به یک چابک سازی وآمادگی برای مردم خوب رسیده و مردم عزیزهیچ گونه نگرانی نداشته باشند و قطعا هلال احمر در کنار انها خواهدبود وخدمات صادقانه را به انان ارائه خواهد داد.

نجات در خصوص برگزاری مانور توان افزایی و بازآموزی امداد و نجات در جاده نیز خاطرنشان کرد: این مانور ویژه ۱۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در پایگاه عملیات امداد ونجات هلال احمر استان برگزار شد که کارکنان این جمعیت در مانوری ۶ روزه، با آخرین روش هایح امداد رسانی جمعیت هلال احمر در حوادث جاده ای آشنا شدند.

رئیس اداره توان افزایی و تربیت بدنی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: با اقدامات و برنامه ریزی های موثر در خراسان شمالی، هم اکنون این استان جزو ۵ استان برتر امدادی کشور است.

محمد پور اکرامی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای این آموزش‌ها اظهار کرد: توان‌افزایی کادر، پرسنل و نجات گران پایگاه‌های بین‌شهری جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی در دو مرحله و طی یک ماه برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه این دوره ها

وی این دوره‌های را به‌صورت ۴ کارگاه با عناوین گوناگون برشمرد و گفت: مدیریت و تثبیت صحنه، اقدامات اورژانسی و پیش بیمارستانی، بالاکشی مصدوم از ارتفاع و مهارت افزایی در فضای معلق و همچنین کارگاهی ویژه خواهران ازجمله عناوین جلسات برگزارشده به‌صورت تئوری و عملی در استان بود.

رئیس اداره توان‌افزایی و تربیت‌بدنی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: تمام این کلاس‌ها به‌صورت عملی و همراه با مانور عملیاتی برای تمام ۲۵۰ شرکت‌کننده در دوره بود که تمام آموزش‌ها در سمت‌وسوی تمرین‌ها عملیاتی و با تمام امکانات برگزار شد.

پور اکرامی خاطرنشان کرد:رتبه خراسان شمالی پیش از دهه ۹۰ در مسابقات و مانورها را سی‌ام کشور عنوان کرد و ادامه داد: طی چند سال اخیر علاوه بر برگزاری مسابقات کشوری، مانورهای عملیاتی و مسابقات ملی امداد کوهستان در این استان، خراسان شمالی اکنون بین ۵ استان برتر کشور در این زمینه قرار دارد.

وی همچنین برگزاری دوره‌های توان‌افزایی پس از آموزش برای تمام رده‌های امدادی را لازم توصیف کرد و افزود: ارتقا توان علمی و عملیاتی نجات گران با برگزاری این دوره‌ها میسر است.

انتهای خبر/

خبرنگار منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز