استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

پرداخت بدهی دستگاه ها به پیمانکاران از طریق اوراق تسویه خزانه

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۱۴:۳۲:۴۸
کد خبر: ۷۷۰۰۰۷
پرداخت بدهی دستگاه ها به پیمانکاران از طریق اوراق تسویه خزانه
استاندار خراسان شمالی در هشتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بهره مندی از ظرفیت قانونی ایجاد شده برای پرداخت بدهی دستگاه ها به پیمانکاران از طریق اوراق تسویه خزانه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدرضا خباز در این نشست اظهار داشت: قانونگذار برای پرداخت بدهی دستگاه های دولتی به پیمانکاران ظرفیت جدیدی را پیش بینی کرده است که مدیران دستگاه های اجرایی استان باید حداکثر بهره مندی از این فرصت را داشته باشند.

دکتر خباز افزود: پیمانکاران با مراجعه به اداره کل امور مالیاتی و فراهم سازی مقدمات با شرط  تایید میزان بدهی توسط دستگاه دولتی می توانند بدهی های خود به دولت را از طریق تهاتر پرداخت کنند و با این اقدام فشار اقتصادی از دوش پیمانکار برداشته می شود.

وی ادامه داد: طی این هفته باید کمیته تخصصی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با حضور دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط برای برنامه ریزی و بهره مندی مطلوب از این فرصت قانونی تشکیل شود.

دکتر خباز اشاره داشت: بنا بر اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان میزان بدهی برآورد شده دستگاه های اجرایی به پیمانکاران ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که میزان کمی از طریق تهاتر پرداخت شده است و بار دیگر خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی بر استفاده از این فرصت قانونی تاکید دارم چرا که به مانند خلق منبع جدید اعتباراتی می باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دبیرخانه کارگروه باید دستورکارها را پیش از برگزاری جلسات برای اعضا ارسال کند و بنده بر حضور فکری و نه صرفا فیزیکی مدیران برای اخذ تصمیمات اجرایی تاکید دارم.

دکتر خباز افزود: مدیران دستگاه های اجرایی در پاسخ دهی مناسب به مکاتبات بین دستگاهی اهتمام ویژه داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز