مشکلات حوزه آب و فاضلاب روستاهای شهرستان اسفراین بررسی شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۲:۵۷:۳۷
کد خبر: ۷۷۵۴۰۶
مشکلات حوزه آب و فاضلاب روستاهای شهرستان اسفراین بررسی شد
طاهر رستمی فرماندار اسفراین در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات و چالشهای آب روستایی شهرستان با رئیس اداره آبفای روستایی شهرستان اسفراین داشت، بیان کرد: تهیه و تأمین آب شرب و توزیع عادلانه آن در سطح روستاهای شهرستان از وظایف شرکت آبفای روستایی است که ما در حوزه آب با دو مشکل و چالش "خشکسالی و نحوه مصرف " ، روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، رستمی با اشاره به تغییر الگوی بارش و خشکسالی های چند ساله در کشور ، یکی از مهمترین راهکار های جلو گیری از هدر رفت آب را برنامه ریزی و داشتن مدیریت الگوی مصرف درحوزه های کشاورزی و شرب عنوان نمود و گفت: با ایجاد برنامه های تشویقی در خصوص آموزش الگوی مصرف آب به شهروندان تلاش شود .

رستمی خاطرنشان کرد:  مدیریت و برنامه ریزی مناسب دهیاران در خصوص بحران کم آبی، ضمن آگاهی دادن به مردم می تواند در مهاجرت معکوس نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش شدید نزولات آسمانی بر برنامه‎ریزی برای تأمین منابع جدید آب شرب روستایی و ضرورت توجه بیشتر مردم به صرفه‎جویی تاکید کرد.

تعویض و بهسازی شبکه های روستایی و رسیدگی  و پیگیری مشکل آب روستای شیرویه از بخش مرکزی و دشت ممنوعه اسفراین از موضوعات مطرح شده در جلسه فوق بود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز