تکمیل راه آهن جوین-اسفراین در گرو تخصیص اعتبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۱:۳۹:۴۶
کد خبر: ۷۷۷۰۰۶
تکمیل راه آهن جوین-اسفراین در گرو تخصیص اعتبار
معاون وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از طرح راه آهن جوین-اسفراین گفت: با تامین اعتبار این طرح هرچه سریعتر به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری برنا؛ خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از طرح راه آهن جوین اسفراین گفت: تکمیل طرح راه آهن جوین – اسفراین 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، تلاش می شود با تامین اعتبار،طرح هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

خادمی در حاشیه این بازدید گفت: مسیر ریلی جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان به طول 200 کیلومتر اجرا خواهد شد که هم اکنون قطعه نخست آن به طول 57 کیلومتر در حدفاصل جوین - اسفراین در حال ساخت است و با تکمیل آن اسفراین به راه آهن تهران - مشهد می پیوندد.

وی افزود: کار زیرسازی این بخش پایان یافته و با توجه به پیشرفت بالای 65 درصدی طرح، امیدواریم با تامین منابع مالی، اجرای طرح شتاب گرفته و ایستگاه آن نیز به مناقصه گذاشته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مراحل بعدی این طرح برای اتصال بجنورد، به شبکه ریلی در حال بررسی و پیگیری برای تامین مالی از محل صندوق توسعه ملی است که با تحقق آن مرکز استان خراسان شمالی از طریق جنوب استان به شبکه ریلی کشور متصل می شود.

خادمی با اشاره به بررسی های انجام شده، ارزیابی بخش باقی مانده مسیر ریلی اسفراین - جوین، تملک اراضی و تامین مالی طرح را از مشکلات آن خواند که قرار است با پیگیری مسئولان شهرستانی، میانی وکشوری در وزارت راه و شهرسازی برای آن چاره جویی شود.

وی افزود: پیمانکار این طرح 150 میلیارد ریال مطالبه دارد، تلاش میکنیم با پرداخت آن اجرای پروژه را سرعت بیشتری ببخشد.

خیرالله خادمی تصریح کرد: اگر زیرسازی این طرح تا اواسط سال آینده به پایان برسد ریل گذاری آن آغاز خواهد شد که یقینا سرعت کار در این بخش سریعتر خواهد بود.

 

انتهای پیام./

خبرنگار اکرم عباسی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز