سرپرست معاونت سیاسی استانداری:

مسئله مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۲:۰۲:۲۰
کد خبر: ۷۷۷۲۷۸
مسئله مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت:مسئله مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود و برای نهادینه شدن آن در جامعه باید در آموزش خانواده ها و پیشگیری از سنین پایین تر فرهنگ سازی های لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود ثمینی در کنگره ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان اسفراین اظهار داشت: باید به موضوع نقش مردم در مبارزه با مواد مخدر و راهبردهایی که دراین زمینه وجود دارد، توجه ویژه ای داشت .

وی هم چنین بر ایجاد نشاط اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت : همه دستگاه های اجرایی به ویژه ورزش و جوانان در ایجاد فضای نشاط و تندرستی، اهتمام لازم را داشته باشند و هم چنین رسانه ها در نهادینه سازی و اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر به مسئولان کمک کنند .

ثمینی پنج اولویت آسیب های اجتماعی در کشور را اعتیاد، حاشینه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطق ویژه اجتماعی (حاد و بحرانی) نام برد و افزود: مهم ترین اولویت آسیب اجتماعی در استان خراسان شمالی اعتیاد به مواد مخدر است و از آنجا که اعتیاد از آسیب های اولویت دار استان است، برنامه ریزی در راستای مبارزه و  پیشگیری از ابتلای جوانان و مردم  به اعتیاد را در اولویت دستور کار خود قرار داده ایم.

فرماندار اسفراین نیز تشکیل شورای عالی اجتماعی به ریاست رئیس جمهوری و جانشینی وزیر کشور و سازمان امور اجتماعی را اقدام بزرگ دولت در جهت کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی ، مراکز علمی و آموزشی و نهادهای متولی باید از اقدامات جزیره ای و پراکنده خودداری کنند .

طاهر رستمی خاطرنشان کرد:  همسویی رسانه ها ، شبکه های مجازی و صدا و سیما  با دستگاه های فرهنگی و دانشگاهی نقش اثر گذاری در تغییر روند فکری و فرهنگی آحاد جامعه و ارائه آموزش های موثر خصوصا به جامعه بانوان در جهت توانمندسازی مادران آینده، ایفا خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود ایجاد برنامه های فرهنگی و ورزشی متنوع در ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی را عامل موثر در کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز