فرماندار اسفراین مطرح کرد:

لزوم تقویت بوم گردی و صنعت توریسم در روستای روئین

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۳:۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۸۶۰۸۵
لزوم تقویت بوم گردی و صنعت توریسم در روستای روئین
فرماندار اسفراین با اشاره به روستای هدف گردشگری روئین گفت: روستای روئین از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است و باید بوم گردی، صنعت توریسم و صنایع دستی را در این منطقه تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، طاهر رستمی در جلسه هم اندیشی پایگاه ملی بافت تاریخی روستای روئین که با حضور مدیرکل پایگاه‌های جهانی میراث فرهنگی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و جمعی از مسئولان در روستای روئین برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان اسفراین گنجینه ای از نقاط گردشگری، مشاهیر و مفاخر است و در کنار آثار تاریخی ارزشمند دارای مشاهیر و مفاخر نامدار و سرشناسی می باشد که بعضأ در معرفی آنها غفلت شده است.

رستمی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته سفر مقام معظم رهبری به شهرستان اسفراین اشاره کرد و گفت: متأسفانه از مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام شده برای شهر تاریخی بلقیس با وجود پیگیری مسئولان ذیربط هنوز اعتباری در این زمینه جذب نشده است.

وی با اشاره به اینکه ارگ بلقیس دومین بنای خشت و گلی ایران است و از این حیث بسیار ارزشمند بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولان سازمان میراث فرهنگی است تا روند کاوش و بازسازی مجموعه ادامه یابد، تصریح کرد: با تعامل و همدلی می توان زیرساخت های مناسبی در جهت پیشرفت ارگ بلقیس ایجاد کرد.

وی به منطقه هدف گردشگری روستای روئین نیز اشاره کرد و گفت: جهت تقویت صنایع دستی باید شرایط فروش برای تولید کننده مهیا باشد تا از نظر بازار فروش به مشکل برنخورند و مطمئنا با وجود حمایت از تولید کننده می توان شاهد افزایش اشتغال در بین جوانان منطقه نیز باشیم.

رستمی تعامل و هم فکری دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا با دستگاه های اجرایی را از عوامل رونق روستای هدف گردشگری رویین دانست و عنوان کرد: با تعامل و همکاری بین دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا می توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد و همچنین با هم افزایی و مشارکت دستگاه های اجرایی بسیاری از زیرساخت ها فراهم خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به جذب سرمایه گذار و گردشگر جهت توسعه روستا و معرفی آن به سایر نقاط تلاش کنیم، خواستار تشکیل هرچه سریعتر انجمن میراث فرهنگی روستای رویین شد و گفت: نسبت به تشکیل انجمن میراث فرهنگی روستای رویین جهت اخذ تصمیمات و جلوگیری از پراکنده کاری هرچه سریعتر اقدام شود.

فرماندار اسفراین عنوان کرد: دستگاه های اجرایی در فراهم کردن زیرساخت های روستایی به نحوی عمل کنند تا اصالت روستا حفظ شود و کمترین آسیب به بافت روستایی وارد شود و همچنین به ساخت و سازهای غیر مجاز نظارت بیشتری شود و در همان مراحل ابتدایی جلوی اینگونه ساخت و سازها گرفته شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز